ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش قیمت نفت همزمان با اشباع بازار

گمان می‌رود عامل اصلی مازاد عرضه نفت در بازار، افزایش بی‌سابقه تولید نفت در عراق و نیجریه باشد. با این حال قیمت نفت در آغاز ماه میلادی جدید افزایش چشمگیری یافته‌ است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران ضمن پیش‌بینی درباره احتمال بازیابی تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار نفت جهانی از اشباع شدن و مازاد عرضه در این بازار خبر داد. این در حالی است که قیمت نفت اما در یک‌ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.

افزایش قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که ماه گذشته قیمت نفت برنت ۱۲ درصد کاهش یافته بود

وزیر نفت ایران در گفت‌وگو با تلویزیون ایران گفت: «در حال حاضر عرضه در بازار نفت بیش از حد است، با این حال انتظار می‌رود تعادل میان عرضه و تقاضا از نوبرقرار شود.»

با این حال قیمت نفت در آغاز ماه میلادی جدید افزایش چشمگیری یافته‌ و پس از مدت‌ها روند صعودی به خود گرفته است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد قیمت هر بشکه نفت برنت با رشدی ۲۱ سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در ماه ژوئیه، ۴۳ دلار و ۷۴ سنت معامله شد.

افزایش قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که ماه گذشته قیمت نفت برنت (معیار جهانی نفت) ۱۲ درصد کاهش یافته بود.

رویترز براساس اطلاعات مربوط به حمل و نقل دریایی نفت و اطلاعات به دست آمده از منابع صنعت نفت برآورد کرد که تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه به ۳۳ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز، بالاترین حد تولید در تاریخ رسیده است.

این در حالی است  که براساس آمار تجدیدنظر شده در ماه ژوئن سازمان اوپک ۳۳ میلیون و ۳۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

بر اساس بررسی‌های رویترز درباره مازاد عرضه در بازار نفت، عامل اصلی این نرخ صعودی، افزایش بی‌سابقه تولید نفت در عراق و نیجریه است. این دو کشور به رغم حملات شورشیان به تأسیسات نفتی‌شان به طرز بی‌سابقه‌ای تولید خود را در ماه ژوئیه افزایش داده‌اند.

البته صادرات نفت ایران نیز در ماه ژوئیه با رشد ۴۷ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، به بالاترین میزان در چهار سال اخیر خود رسید.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.