ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران دیگر آمار طلاق را اعلام نمی کند‎

مدیر کل آماری سازمان ثبت احوال گفته است که این سازمان دیگر آمار طلاق در ایران را اعلام نخواهد کرد. او توضیح داده که تکرار مکررات در بیان این آمار موجب آسیب می‌شود.

علی اکبر محزون، مدیر کل آماری سازمان ثبت احوال گفته است که این سازمان دیگر آمار طلاق در ایران را اعلام نخواهد کرد. او توضیح داده که تکرار مکررات در بیان این آمار موجب آسیب می‌شود.

افزایش آمار طلاق در ایران هر سال سوژه خبری و تحلیلی بوده است

مدیرکل اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، علی اکبر محزون گفته است که «آمار طلاق به اندازه کافی بیان شده است و ارائه آمار صرف دردی را دوا نمی‌کند.»

روز ۱۲ مرداد، علی اکبر محزون در گفت‌وگو با ایسنا گفته است که آمار طلاق را از این به بعد تنها به برنامه‌ریزان، اطلاع خواهند داد.

او نگفته است که این برنامه‌ریزان چه کسانی هستند و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند، اما گفته است: «برنامه‌ریزان باید از آمار اطلاع یابند و می‌توانند اقدامات عملی را بر اساس آمار در دستور کار خود قرار دهند».

این مقام سازمان ثبت احوال گفته است دلیل اینکه پیش از این آمار طلاق عمومی می‌شده این بوده که این سازمان می‌خواسته در مورد طلاق هشدار دهد. اکنون اما «هشدارها داده شده است» و اعلام عمومی این آمار لازم نیست.

محزون می‌گوید: «یکی از دلایل بیان آمار اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها درباره اتفاقات در سطح کلان است، علاوه بر آن، این افراد متوجه می‌شوند که تصمیم‌های فردی آنان چه تاثیری می‌تواند بر وضعیت کشور بگذارد.»

او در ادامه گفته است تا زمانی که خبرهای طلاق بد باشد از خبر دقیق خبری نیست و دانستن آمار طلاق ممکن است آسیب‌رسان باشد: «تکرار مکررات ممکن است آسیب به وجود آورد و ما از آن پرهیز می‌کنیم. هر وقت کارهای عملی در زمینه کاهش طلاق انجام شود و ما اثربخشی برنامه‌ها را به اطلاع می‌رسانیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دفتردار از تهران

    با سلام بنده در ثبت احوال کار می کنم. امروز ۵۷ در صد ما در سراسر ایران طلاق داریم. این آمار برای اولین بار شامل حال روستاها نیز می شود. اما آنچه که در این مورد تکان دهنده است امار سالهای اول ازدواج است. ما امروز اماری که از طلاق ازدواجهای سه ساله دارید بیش از شصت و دو درصد و دو دهم درصد است. اینها همه از ناهنجاریهای جامعه و افزایش روپس گری و کم شدن مداوم سن فحشاء در ایران می آید. حکومت فعلی ایران با جدا کردن و حجاب تحمیلی باعث شده تا چنین فحشای گسترده ای که تا کنون ایران و منطقه به خودش ندیده ما شاهد آن باشیم. امروز بدون رودربایستی ایران به تمامی کشورها فاحشه صادر می کند. دختران جوان و بسیار جوان حتا زیر پانزده سال امروز به روپیگری رو آورده اند. آنچه بسیار نگران کننده است گسترش روسپی گری پسرانه و به قول خانمهای پولدار ژیگولو گری ست. امروز زنان شمیرانات بالای شهر و خیابان فرشته و زعفرانیه و خیابان پاسداران و شهرک غرب واضحا و بی رودربایستی رسپی پسر دارند. آنها از پول یا مفت شوهرانشان ـ که آنها هم برای خودشان خانه های مجردی دارند و دوستان بی شماره ی دختر های بسیار جوان گاهی شانزده هفده ساله ـ دوستان پسر دارند. براشان کفش و کلاه و ادکلون و ماشین و پول توجیبی می دهند. چیزی که امروز اصلا باعث حتا تعجب هم نمی شود این است که تمامی طلاق ها به رابطه بشیار «مشروع» مطلقه با قاضی ختم می شود البته به قول قاضی ها اگر مال مال باشد. یعنی جوان و خوشگل... خود من وقتی با خانمم از هم جدا می شدیم به من گفت: حاج آقا به من گفت ٬ یعنی به من فهموند که اگه باهاش دوست بشم کارم رو فوری درست میکنه. یادمان باشد در دفتری که من کار می کنم در قاب بالای سرم نوشته شده : آیا امام زمان ناظر و شاهد اعمال ماست!!! بله پدر من هر شب می گوید ای داد و بیداد حرف بختیار بیچاره را گوش نکردیم در این چاه گه افتادیم و هی غلپ قلب می خوریم و تکه تخته ای نیست تا نجات پیدا کنیم. بعد هم به خاهرم که او نیز مطلق است با طنزی تلخ میگوید بچه چادرتو بکش جلو موت پیداست. بله آما را ندهید این نوعی چادر است بر سر عفت عمومی تا آن زیر منفجر شود.