ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات آمریکا علیه داعش در لیبی ادامه می‌یابد

همزمان پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف تا کنون یک تانک و دو خودردی زرهی متعلق به داعش هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید آمریکا حملات هوایی خود به مواضع گروه داعش در لیبی را به درخواست دولت تحت حمایت سازمان ملل در این کشور آغاز کرده است.

جنگده‌های آمریکایی از باند پرواز ناو هواپیمابر جورج دبلیو بوش، برای حمله به مواضع داعش شروع به پرواز می‌کنند. عکس از روابط عمومی ارتش آمریکا، نام عکاس: رابرت بروک

فایز سراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی دوشنبه اول اوت/۱۲ مرداد در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد: «نخستین رشته از حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش امروز در شهر سرت آغاز شد که تلفات چندانی در پی نداشت.»

به گزارش رویترز، فایز سراج همچنین گفت که شورای ریاست جمهوری لیبی در مقام فرماندهی کل ارتش این کشور، خواستار پشتیبانی مستقیم آمریکا و اجرای حملات هوایی هدفمند علیه نیروهای داعش شده است. البته هر حمله می‌بایست با هماهنگی شورای وفاق ملی در لیبی انجام شود و به تصویب فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا برسد.

همزمان پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف تا کنون یک تانک و دو خودردی زرهی متعلق به داعش هدف قرار گرفته است.

به گفته پیتر کوک، دستور حملات مستقیماً از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا صادر می‌شود و حملات جنگنده‌های آمریکا در حال حاضر به نابودی داعش در سرت محدود خواهد بود.

مقام‌های نظامی ایالات متحده همچنین می‌گویند در حال حاضر پایان عملیات و بازه زمانی آن مشخص نیست.

نیروهای دولتی لیبی از روز ۱۲ مه (حدود سه ماه قبل )، عملیات نظامی خود را برای آزادسازی شهر سرت از اشغال نیروهای داعش آغاز کردند. در این مدت خبرهایی از در تنگنا قرار گرفتن نیروهای داعش در سرت منتشر شد اما همچنان شهر به‌طور کامل به دست نیروهای دولتی تصرف نشده است.

شمار نیروهای داعش و تعداد جمعیت ساکن در سرت نامشخص است. پیش از این گفته شده بود که یک‌ هزار و ۸۰۰ جنگجو، افسر پلیس و مدیر وابسته به داعش بر سرت حکمروایی می‌کنند.

بر اساس گزارش منابع پزشکی، در نبرد سرت تاکنون بیش از ۲۸۰ نفر از نیروهای دولتی کشته و دست‌کم هزار و ۵۰۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.