ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برگزاری نخستین جلسه دادگاه نازنین زاغری به ریاست صلواتی

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی برای اولین بار روز دوشنبه به دادگاه رفته. این دادگاه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، رییس و قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده که به صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی – اجتماعی شهرت دارد.

نازنین زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی برای اولین بار روز دوشنبه به دادگاه رفته است. این دادگاه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، رییس و قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده که به صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی – اجتماعی شهرت دارد.

نازنین زاغری

نازنین زاغری، ۱۵ فروردین گذشته، همراه فرزندش به ایران سفر کرد که در فرودگاه امام تهران بازداشت و سپس به کرمان منتقل شد. ماموران پاسپورت بریتانیایی فرزند دو ساله او را هم ضبط کرده‌اند.

پس از نزدیک به چهارماه اکنون خانواده او اعلام کرده‌اند که او روز دوشنبه در دادگاه انقلاب حاضر شده است.

خانواده زاعری گفته‌اند که او نتوانسته پای تلفن جزییات روند دادگاه را توضیح دهد اما پس از دادگاه به شوهرش گفته که اجازه دسترسی به وکیل خواهد یافت.

ریچارد رتکلیف شوهر او گفته که وقتی با نازنین صحبت کرده، خیلی ناراحت بوده و از اینکه دخترش برای ۴ ماه از پدر و مادرش دور بوده عذاب می کشد.»

تاریخ جلسه بعدی اعلام نشده است.

محسنی اژه‌ای یکشنبه ۳۰ خرداد، در نشست خبری به خبرنگاران گفت زاغری چون در کرمان بوده، در آن شهر دستگیر شده و پرونده او به تهران آمده است.

سپاه ثارالله کرمان ۲۶ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای گفته بود که خانم زاغری در طول مدت بازداشت، در یک سوییت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتب با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است.

سپاه در این اطلاعیه نوشته بود که نازنین زاغری «در پروژه‌های براندازی مشارکت داشته است».

اکنون بنیاد رویترز خبر می‌دهد که جان رتکلیف پدر شوهر نازنین زاغری که یک وکیل بریتانیایی است، برای گرفتن ویزا به سفارت ایران در لندن مراجعه کرده تا بتواند در جلسه بعدی دادگاه شرکت کند.

مونیک ویلا، مدیر بنیاد تامسون رویترز در بیانیه‌ای اعلام کرده که نازنین زاغری «باید بتواند برای اولین بار از زمان بازداشت، شامل ۴۵ روز حبس انفرادی، به وکیل دسترسی داشته باشد.»

بنیاد رویترز  می‌گوید که در ایران فعالیت نمی‌کند و برنامه‌ای هم برای فعالیت در ایران ندارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Taymaz

    اقدام اطلاعات سپاه در دستگیر خانم زاغری صرفا می تواند از منظر تلاشهای گروه تروریستی سپاه برای مطرح کردن خود در معادلات حقوق و مسایل بین المللی و اثبات سنگینی خود در ترازوی مناسبات ایران با کشورهای اروپایی و آمریکایی و نیز برای انقام گیری از غرب در رابطه با تحریمهای ضد سپاه ارزیابی گردد.

  • Taymaz

    هر چیزی در ایران جنبه امنیتی دارد، از لباس پوشیدن گرفته تا تغذیه و حتی طرز نگاه کردن و نوع خوراک! وقتی بخواهند فردی را مخل امنیت معرفی و او را از صضحنه حذف یا تنبیه کنند و قصاص بقگیرند دیگری فرق5ی نمی کند که از کدامیک از این راهروها برای اثبات گناه سوژه استفاده خواهند کرد. اصولا سپاه که یک وصله ناصواب بر دامن ایران است خود را به یک دولت موازی برای دولت اصلی تبدیل کرده و بدون آنکه صلاحیت و حق رسیدگی به امور شهروندی را داشته باشد، وارد مقوله های فراترر از حدود خود می شوئد. سپاه ورژن فارسی حزب الشیطان لبنان در ایران است که از سوی هیچ یک از مجامع بین المللی شناخته و پذیرفته نمی شود. این گروه در فهرست سازمانهای تروریستی است و اقداماتش نیز در مسیر تقویت تروریسم در ایران و جهان می باشد. وقتی با و.جود اررتش ایران، سپاه بخود اجازه داده و با استفاده از ذخایر کشور و بیت المال قفدرت ضد بشری خود را با خرید تسلیحات کشتار جمعی از کره شمالی و مافیای اسلحه افزایش می دهد و آنگاه که با وجود سازمان اطلاعات کشور رهبر فراتر از قانون ایران و یا رهبر غیر قانونی از فعالیت ارگانی تروریستی بنام اطلاعات سپاه که برای نظارت و مقابله ببا سسازمان اطلاعات است تشکیل می شود و در بگیر و ببندهای تروریستی رژیم حرف اول را می زند، دیگر وجود وکیل برای متهمان پرو ندذه های جعلی مضحک می شود. در مورد ایین خانم بریتانیاییی نیز لابد سپاه قصد معامله با لندن را دارد.