ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: طی دو سال ۴۰۰ هزار ایزدی آواره شدند

براساس برآوردهای سازمان ملل تعداد کودکان ربوده شده ایزدی نیز به هزار و ۴۰۰ تن سرمی‌زند. در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ زن توسط نیروهای داعش به اسارت درآمدند.

سازمان ملل متحد می‌گوید در حال حاضر هزاران از اقلیت ایزدی در کشور عراق به دست گروه دولت اسلامی (داعش) اسیر یا به بردگی جنسی گرفته شدند.

این سازمان چهارشنبه سوم اوت/۱۳ مرداد به مناسبت دومین سالگرد آنچه پژوهشگران سازمان ملل «آغاز نسل‌کشی ایزدی‌ها» می‌نامند گزارشی منتشر کرده است.

کارشناسان کمیسیون جنایات جنگی سازمان ملل متحد می‌گویند با هجوم داعش در سوم اوت ۲۰۱۴ به کوهستان‌های سنجار در عراق نسل‌کشی ایزدی‌ها نیز کلید خورده است.

بر اساس گزارش سامان ملل طی دو سال گذشته و پس از حمله داعش بیش از ۴۰۰ هزار نفر از اقلیت ایزدی از مناطق سنجار و بعشیقه آواره شده‌اند و اکنون در وضعیت اسفباری در اردوگاه‌ها به سر می‌برند.

اقلیت ایزدی از قرن‌ها پیش در کوهستان‌های سنجار و بعشیقه در شمال عراق سکنی دارند. داعش ایزدی‌ها را به‌عنوان کافر می‌شناسد و از طریق قتل، تجاوز، بردگی و گرسنگی قصد نابودی نسل آن‌ها را دارد.

در گزارش سازمان ملل آمده است: «بسیاری از اسیران ایزدی به سوریه برده شدند. در سوریه زنان و دختران ایزدی به دست داعش به بردگی جنسی گرفته می‌شوند و به پسران نیز برای مبارزه و بعضاً انجام عملیات انتحاری تعلیم داده می‌شود.»

براساس برآوردهای سازمان ملل تعداد کودکان ربوده شده ایزدی نیز به هزار و ۴۰۰ تن سرمی‌زند.

برخی گزارش‌های حاکی از آن است که در سوریه بسیاری از ایزدی‌ها برای پایان دادن به تحقیرها، دست به خودکشی زده‌اند. همچنین تا کنون بیش از ۳۰ گور دسته‌جمعی کشته شدگان ایزدی در عراق یافت شده است.

طبق این گزارش در حال حاضر بیش از سه هزار و ۲۰۰ زن توسط نیروهای داعش به اسارت درآمدند و چندین هزار نفر از مردان نیز مفقود شدند.

چندی پیش کمیسیون تحقیق سازمان ملل، شورای امنیت و دادگاه کیفری لاهه را فراخواند تا فرماندهان مسئول داعش را تحت تعقیب قرار داده و آن‌ها را به دادگاه ویژه نسل‌کشی بکشانند.

سازمان ملل نسل کشی ایزدی‌ها را یک نسل کشی تاریخی و هم سطح نسل کشی ارامنه در ۱۹۱۵ و نسل کشی یهودی‌ها طی جنگ جهانی دوم می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.