ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش سازمان ملل برای توقف بشردوستانه جنگ در حلب

خبرها حاکی از بازپس‌گیری بخش‌هایی از جنوب شهر حلب به دست نیروهای دولتی سوریه است. سازمان ملل امیدوار است بر سر یک برنامه جامع بشردوستانه در این شهر توافق شود.

سازمان ملل متحد پنج‌شنبه چهارم اوت/۱۴ مرداد اعلام کرد که یک تلاش فشرده دیپلماتیک به منظور توقف بشردوستانه جنگ در حلب سوریه در جریان است. این سازمان ابراز امیدواری کرد که تا چند روز آینده بر سر یک برنامه جامع  بشردوستانه در حلب توافق شود.

حمله جنگنده ارتش سوریه به محله‌ای در شمال حلب که در دست شورشیان مخالف اسد است/عکس از afp

به گزارش رویترز عزالدین رمزی، معاون نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در این‌باره به خبرگزاری رویترز گفت: «ما هنوز زمان داریم و نمی‌توانیم ناامید شویم. فکر می‌کنم در چند روز آینده پیشرفت‌هایی در زمینه صلح حاصل شود.»

بنابر اعلام سازمان ملل متحد، در حال حاضر مذاکرات نمایندگان روسیه و آمریکا برای برقراری صلح در حال جریان است. هرچند بنابر گزارش رویترز هیچ نشانه‌ای از دستیابی به یک توافق صلح به چشم نمی‌خورد.

سازمان ملل همچنین اعلام کرد که به وعده خود مبنی بر برگزاری مذاکرات صلح میان دولت بشار اسد و اپوزیسیون سوریه در ماه اوت نیز کماکان متعهد است.

در پنج سالی که از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد، به تدریج شهر حلب به دو بخش منفک شده است: بخشی از شهر در دست شورشیان مخالف اسد و بخشی در دست ارتش سوریه است. هدف ارتش سوریه این است که همه مناطق شهر را تصرف کند.

نیروهای دولتی سوریه با حمایت هوایی روسیه در هفته‌های اخیر حلقه محاصره خود را بر قسمت شرقی که بیشتر تحت کنترل شورشیان است تنگ‌تر کرده‌اند.

در همین حال خبرها از حلب حاکی از بازپس‌گیری بخش‌های وسیعی از جنوب این شهر به دست نیروهای دولتی سوریه است. رادیوی دولتی این کشور نیز از آغاز «ضدحمله گسترده» علیه مواضع شورشیان خبر می‌دهد.

طی چند روز گذشته شورشیان تلاش کردند تا با چند ضد حمله محاصره را بشکنند.

سربازان ارتش سوریه در محله‌ای که قبلا در دست شورشیان مخالف اسد قرار داشت جمع شده اند/ عکس از afp

رامی عبدالرحمان، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه (مستقر در بریتانیا) در همین راستا اعلام کرد که نیروهای دولتی اسد در دو روز گذشته پاتک‌های اساسی‌ای را به منظور بازپس‌گیری کامل شهر حلب ترتیب داده‌اند.

در حال حاضر دولت سوریه با همکاری نظامی روس‌ها برای خروج غیرنظامیان از شهر حلب سه گذرگاه و برای افراد مسلح که سلاح خود را تحویل دهند و تسلیم ارتش سوریه شوند، یک کریدور جداگانه در جاده کاستیلو ایجاد کرده‌اند.

فعالان حقوق بشر بارها اعلام کرده‌اند که در شهر حلب و حومه آن بیش از ۴۰۰ هزار غیر نظامی زندگی دشواری را از سر می‌گذرانند. آن‌ها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در حلب هشدار داده اند.

مردم حلب مدتهاست که با مشکل کمبود مواد غذایی، آب و درمان روبرو هستند. در حال حاضر غذای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم حلب از طریق تنها دو نانوایی تأمین می‌شود و اغلب بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی بمباران شدند.

یک نهاد حقوق بشری که برای امنیت کودکان در سوریه فعالیت می‌کند و در شهر حلب هم حضور دارد اعلام کرده بود که ساکنان شهر از نظر آذوقه در مضیقه قرار دارند و امکان دارد که در روزهای آینده اگر محاصره شهر به درازا بکشد با قحطی روبرو شوند.

بیشتر بخوانید

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.