ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش مصر: رهبر داعش در صحرای سینا را کشتیم

مصر اعلام کرد که ابو دعاء انصاری، رهبر گروهی در مصر که با داعش هم‌پیمان شده بود، طی حمله نیروهای ارتش مصر به مواضع این گروه در صحرای سینا، کشته شده است.

ارتش مصر می‌گوید که رهبر اصلی گروه «دولت اسلامی» (داعش) را در این کشور در طی یک عملیات نظامی کشته است.

تصاویر منتشر شده توسط ارتش مصر از عملیاتی که منجر به کشته شدن ابو دعاء انصاری شد.

محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر عصر پنجشنبه ۴ اوت/ ۱۴ مرداد اعلام کرد که ابو دعاء انصاری، رهبر گروهی در مصر که با داعش هم‌پیمان شده بود، طی حمله نیروهای ارتش مصر به مواضع این گروه در صحرای سینا، کشته شده است.

ابو دعاء انصاری ابتدا رهبری گروه جهادی «انصار بیت‌المقدس» را به عهده داشت که این گروه سپس با گروه «دولت اسلامی» (داعش) هم‌پیمان شد و نام خود را به دولت «ولایت سینا» تغییر داد.

این گروه، منطقه تحت کنترل خود در صحرای سینا که در مجاورت مرزهای اسرائیل، نوار غزه و کانال سوئز است را «ولایت سینا» و خود را دولت «ولایت سینا» نامیده است.

هنوز هیچ‌یک از منابع نزدیک به گروه شبه‌نظامی دولت «ولایت سینا» خبر کشته شدن ابو دعاء انصاری را تأیید نکرده‌اند.

به گزارش «العربیه» و به نقل از سخنگوی نظامی مصر، نیروهای واحد مبارزه با تروریسم این کشور با همکاری نیروی هوایی، دست به عملیاتی زدند که طی آن، پایگاه گروه دولت «ولایت سینا» را بمباران کردند.

ارتش مصر مدعی است که در این عملیات ۴۵ نیروی دولت «ولایت سینا» را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کرده است.

صدها نفر از سربازان و نیروهای پلیس از اواسط سال ۲۰۱۳، زمانی که ارتش عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری کنونی مصر، قدرت را به دست گرفت و محمد مرسی را برکنار کرد، توسط این گروه اسلام‌گرای افراطی ساکن صحرای سینا کشته شده‌اند.

ارتش مصر بارها سعی کرده بود که وفاداران گروه «دولت اسلامی» در صحرای سینا را سرکوب کند اما موفق نشده بود.

اگر چنانچه دولت «ولایت سینا» خبر کشته شدن ابو دعاء انصاری را تأیید کند، این اولین موفقیت جدی ارتش مصر در مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی صحرای سینا خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.