ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک سوم ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک ریو منع شدند

ورزشکاران ۳۰ رشته‌ از جمله بوکس، تنیس، جودو، والیبال، سوارکاری و تیراندازی از جمله ورزشکارانی هستند که با حضورشان در این بازی‌ها موافقت شده است.

در نهایت کمیته ملی المپیک در واپسین ساعت‌های منتهی به آغاز المپیک ریو اجازه حضور تنها ۲۷۱ نفر از ورزشکاران غیردوپینگی روسیه را در این بازی‌ها صادر کرد.

روسیه نام ۳۸۷ ورزشکار را برای حضور در بازی‌های ریو به کمیته بین‌المللی المپیک ارائه کرده بود، با این حال آژانس ضد دوپینگ این کمیته نام بیش از ۱۱۰ نفر از فهرست ورزشکاران روسیه را حذف کردند.

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد این تصمیم توسط یک کمیسیون مستقل سه نفره از کارشناسان این کمیته اتخاذ شده و این تصمیم به هیچ وجه سیاسی نیست.

الكساندر ژاكوف رئیس کمیته المپیک روسیه گفت: «برای حضور در تیم روسیه سخت‌ترین معیارها در نظر گرفته شده است. کمیته بین‌المللی المپیک تاکنون برای هیچ تیمی در جهان به اندازه تیم روسیه چنین معیارهای سختی را برای انتخاب ورزشکاران در نظر نگرفته است.»

او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا زمان آغاز بازی‌های المپیک ریو، ورزشکاران بیشتری از روسیه مجاز به شرکت در این رقابت‌ها شوند.

رأی مثبت کمیته ملی المپیک به حضور بیش از دو سوم ورزشکاران روس در حالی صادر شد که پیشتر کمیته جهانی مبارزه با دوپینگ(WADA) خواستار حذف تمام ورزشکاران روس از المپیک ریو شده بود.

ورزشکاران ۳۰ رشته‌ از جمله بوکس، تنیس، جودو، والیبال، سوارکاری و تیراندازی از جمله ورزشکارانی هستند که با حضورشان در این بازی‌ها موافقت شده است.

با این حال ورزشکاران تیم‌های پرافتخار و مدال‌آور دو و میدانی و وزنه‌برداری روسیه به جرم دوپینگ از حضور در بازی‌ها منع شدند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.