ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش ۳ هزار آواره در حال فرار عراقی را اسیر کرد

نیروهای داعش بلافاصله پس از دستگیری این افراد ۱۲ تن از آن‌ها را اعدام کردند. اغلب خانواده‌های فراری در اطراف روستای «هویجه» در نزدیکی کرکوک به دام داعشی‌ها گرفتار شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه داعش روز پنج‌شنبه چهار اوت/۱۴ مرداد بیش از سه‌هزار شهروند عراقی درحال فرار از نقاط درگیری را به اسارت خود در آورده است.

عکس از آرشیو

نیروهای داعش بلافاصله پس از دستگیری این افراد ۱۲ تن از آن‌ها را اعدام کردند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نوشت، تمامی این شهروندان قصد داشتند از مناطق درگیری ارتش عراق با نیروهای داعش بگریزند که توسط اعضای داعش به اسارت درآمدند.

اغلب خانواده‌های فراری در اطراف روستای «هویجه» در نزدیکی کرکوک به دام داعشی‌ها گرفتار شدند.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می‌شود که دیدبان حقوق بشر عراق از دستگیری بیش از هزار و ۹۰۰ غیر نظامی در حال فرار به دست نیروهای داعش خبر داد.

بنابر گزارش دیدبان حقوق بشر عراق، نیروهای داعش شش تن از غیرنظامیان دستگیر شده را در آتش سوزاندند و ده‌ها نفر را نیز کشتند.

داعش پس از از دست دادن بخش زیادی از قلمروی خود در عراق در ماه‌های اخیر، اکنون درپی استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپرانسانی در جنگ با ارتش عراق است.

ارتش عراق و گروه‌های شبه‌نظامی این کشور از ۲۴ مارس عملیاتی را به منظور زمینه‌سازی برای حمله به موصل آغاز کرده‌اند.

سازمان ملل متحد تخمین زده است که از سال ۲۰۱۴ و با ورود داعش و شعله‌ور شدن جنگ عراق بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تاکنون آواره شده‌اند. سازمان ملل می‌گوید با آغاز عملیات آزادسازی موصل این تعداد افزایش چشمگیری خواهند یافت.

موصل از تابستان سال ۲۰۱۴ در اختیار داعش است و بازپس گرفتن آن در مبارزه با داعش نقش و پیامی کلیدی دارد. در این شهر دو میلیون نفر ساکنند که در میانشان ۴۰۰ هزار آواره از مناطق دیگر عراق نیز حضور دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.