ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاکسازی‌های پس از کودتا در ترکیه به حزب اردوغان رسید

حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در ترکیه روز جمعه پنجم اوت/۱۵ مرداد دستور پاکسازی درونی اعضای وابسته با فتح الله گولن در این حزب را صادر کرد.

حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) در ترکیه روز جمعه پنجم اوت/۱۵ مرداد دستور پاکسازی درونی اعضای وابسته با فتح الله گولن در این حزب را صادر کرد.

در بیانیه حزب عدالت و توسعه آمده است که هرچه سریع‌تر باید رشته‌های وابسته به «گروه تروریستی گولنیست» و حامیان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه از این حزب پاکسازی شوند.

قرار است این تصفیه درونی در تمامی مراکز حزب عدالت و توسعه در سراسر کشور ترکیه صورت گیرد.

دولت ترکیه می‌گوید فتح الله گولن، متحد سابق رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه که در تبعید خود‌خواسته است و در ایالت پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند، مغز متفکر کودتای نافرجامی‌ست که از سوی افسران عالی‌رتبه ارتش انجام شد.

در حال حاضر ترکیه جنبش گولن را که صاحب مجموعه‌ای از سازمان‌های خیریه، مدارس و بنگاه‌های اقتصادی در سراسر جهان است به عنوان سازمانی تروریستی شناسایی و معرفی کرده و تمام اموال آن را در ترکیه مصادره کرده است.

دولت ترکیه به منظور برخورد با کودتاگران، تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، مسئولان قضایی، استادان دانشگاه و معلمان و کارمندان دولت و شهرداری‌ها را بازداشت کرده و یا فعالیت آن‌ها را به حالت تعلیق درآورده است. مقام‌های ترکیه اغلب افراد بازداشت شده را مرتبط با جنبش گولن معرفی می‌کنند.

ترکیه: اتریش پایتخت نژادپرستی افراطی است

بازداشت‌های اخیر و بالاگرفتن فضای امنیتی در ترکیه واکنش‌های برخی از سران کشورهای اروپایی را نیز درپی داشته است. درآخرین نمونه سباستین کورتس، وزیر امور خارجه اتریش از مقام‌های ترکیه خواست که سخنان و اعمال خود را تعدیل کنند.

روز گذشته مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اتریش را «پایتخت نژادپرستی افراطی» نامید.

درگیری‌های لفظی میان اتریش و ترکیه پس از آن بالا گرفت که مقام‌های اتریش به سبب بازداشت‌های گسترده پس از کودتای نافرجام در ترکیه، خواستارتوقف و یا تعلیق مذاکرات الحاق این کشور به اتحادیه اروپا شدند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.