ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفیر ایران در عراق: مجاهدین خلق باید تا ۴۵ روز دیگر عراق را ترک کنند

سفیر ایران در عراق می‌گوید که اگر فشار امریکا و متحدانش نبود تا به حال همه اعضای سازمان مجاهدین خلق از عراق «اخراج شده بودند.»

سفیر ایران در عراق می‌گوید که اعضای باقیمانده سازمان مجاهدین خلق در عراق باید تا ۴۵ روز دیگر این کشور را ترک کنند.

تیر امسال کمپ لیبرتی هدف حمله نظامی قرار گرفت.

خبرگزاری «تسنیم» عصر جمعه ۱۵ مرداد به نقل از حسن دانایی‌فر سفیر ایران در عراق گزارش کرد که اعضای باقیمانده سازمان مجاهدین خلق در عراق باید تا ۴۵ روز دیگر این کشور را ترک کنند.

دانایی‎فر گفته است که ۶۵ درصد اعضای این سازمان پیش از این از عراق «اخراج شده‌اند». به گفته او فشارهای آمریکا و برخی از متحدان آن مانع از «اخراج باقیمانده گروهک منافقین – [عنوانی که جمهوری اسلامی برای سازمان مجاهدین خلق به کار می‌برد]- شده است».

دانایی‌فر گفته است که اگر فشارهای آمریکا نبود، دولت عراق سال‌ها قبل همه اعضای این سازمان را از خاک این کشور «اخراج می‌کرد».

برپایه گزارش‌های منتشر شده ایران در سال‌های گذشته فشارهای فراوانی را به دولت عراق برای اخراج اعضای سازمان مجاهدین وارده کرده است.

دولت عراق شهریور ۱۳۹۲ دستور تعطیلی اردوگاه اشرف سازمان مجاهدین خلق را صادر کرد. پیش از صدور این حکم از سوی دولت عراق، پایگاه اشرف از سوی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران هدف حمله نظامی قرار گرفت.

یک عضو پارلمان عراق در آن زمان به رادیو زمانه گفته بود که دولت‌های ایران و عراق همکاری دوجانبه‌ای را در برخورد با این سازمان دارند.

دولت عراق و مسئولان سازمان مجاهدین خلق در دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی توافقنامه‌ای را امضا کردند. بر اساس این توافق قرار شد اعضای این سازمان به تدریج از اردوگاه اشرف اقامتگاه «لیبرتی» منتقل شده و سپس مقدمات انتقال آن‌ها به کشورهای دیگر فراهم شود. در این مدت گروهی از آن‌ها به آلبانی منتقل شده‌اند.

کمپ لیبرتی نیز در سال‌های گذشته چند بار مورد حمله موشکی قرار گرفته است. آخرین بار ۱۵ تیر امسال این کمپ هدف حمله موشکی قرار گرفت. مسئولان سازمان مجاهدین خلق سپاه قدس را مسئول این حمله معرفی کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    سفیر ایران !!???