ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درگیری‌ها در حلب: مخالفان اسد محاصره را شکستند

شدت درگیری‌های گزارش شده به حدی زیاد است که گذرگاهی که از محاصره بیرون آمده و کنترل آن به دست مخالفان اقتاده همچنان نا‌امن است.

مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، محاصره مناطق شرقی شهر حلب را شکستند. درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

عکس از آرشیو - حملات مخالفان اسد برای شکستن محاصره حلب شدت گرفته است

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروه‌های مسلح مخالف اسد شامگاه شنبه ششم اوت/ ۱۶ مرداد توانستند پس از حمله به مجتمع‌های اصلی نظامی تحت فرمان دولت اسد، محاصره این شهر را بشکنند.

رسانه‌های دولتی سوریه این خبر را تکذیب می‌کنند و گزارش می‌دهند که نیروهای دولتی در تلاش هستند تا مناطق باقی‌مانده در کنترل مخالفان را بازپس گیرد.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید وضعیت در حلب «بسیار سیال» است و نمی‌توان نظری داد.

گزارش شده شدت درگیری‌ها به حدی زیاد است که گذرگاهی که از محاصره بیرون آمده و کنترل آن به دست مخالفان اقتاده همچنان نا‌امن است.

در ماه گذشته مخالفان اسد بارها تلاش کردند که محاصره گذرگاه باریکی که در کنترل نظامیان دولتی است، بشکنند تا بتوانند مسیر ارتباطی غرب به شرق را برای عبور و مرور نیروهای خود و مهمات باز کنند.

حملات مخالفان به مجتمع نظامی راموسه که شامل دانشکده‌های افسری است از جمعه ششم اوت آغاز شد. جبهه فتح الشام که پیشتر با نام جبهه النصره شاخه‌ای از القاعده بود با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی، نوشت: «رزمندگان بیرون از شهر با برادرانشان در داخل شهر دیدار کردند و عملیات به کنترل گرفتن دیگر مواضع تحت محاصره ادامه دارد».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا نیز گزارش داد که درگیری‌های شدید و حملات هوایی به این شهر نشان از آن دارد که هنوز هیچ گذرگاه باریک امنی برای برقراری ارتباط بین دو منطقه تحت کنترل مخالفان اسد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    ای خامنه ای و پوتین و نصرالله و سلیمانی سوختن. اسد هم مثل عروسک کوکی تماشا می کنه جرات استعفا هم نداره. خائن به ملت. تبریک به ملت ایران