ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش تصاویری از غنیمت گرفتن تسلیحات نیروهای آمریکایی در افغانستان منتشر کرد

مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند در حال حاضر روشن نیست که این تصاویر چه زمانی گرفته شدند. این مقامات تصریح کردند که هیچ یک از پرسنل نظامی آمریکا به دست نیروهای داعش اسیر نشده است.

داعش با انتشار تصاویری از تجهیزات و تسلیحات نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی در افغانستان مدعی شد که این تجهیزات نظامی را  به غنیمت گرفته است.

علاوه بر تسحیلات کارت‌های شناسایی برخی سربازان آمریکایی نیز به دست داعش افتاده است

در این تصاویر که شنبه ششم اوت/۱۶ مرداد منتشر شد، تجهیزات قابل ملاحظه‌ای از جمله موشک‌های قابل حمل، بی‌سیم، چندین نارنجک ۴۰ میلی متری، چندین مسلسل و سلاح خودکار  و تعدادی دستگاه رادیو دیده می‌شود.

همچنین بر اساس این تصاویر کارت‌های شناسایی برخی سربازان آمریکایی از جمله یکی از سربازان ارشد این کشور در افغانستان با نام رایان لارسون به دست نیروهای داعش افتاده است.

ستاد فرماندهی نظامی آمریکا ضمن تأیید گم‌شدن کارت شناسایی رایان لارسون خبر به اسارت درآمدن او را تکذیب کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل ازیکی از سخنگویان فرماندهی نظامی آمریکا در کابل اعلام کرد، در حال حاضر روشن نیست که این تصاویر چه زمانی گرفته شدند، با این حال اطمینان داریم که هیچ یک از پرسنل نظامی آمریکا به دست نیروهای داعش اسیر نشده است.

از سوی دیگر شماری از فرماندهان نظامی آمریکا می‌گویند تصاویر منتشر شده نشان‌ می‌دهد که نیروهای آمریکایی با عجله این وسایل را پس از درگیری با داعشی‌ها در یک پایگاه رها کرده‌اند.

با این حال هنوز هیچ مقام آمریکایی از محل و زمان احتمالی درگیری در این پایگاه خبری اعلام نکرده است.

در همین حال خبرها حاکی از انجام عملیات مشترک نیروهای آمریکا و افغاتستان علیه شبه‌نظامیان داعش در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان است.

به گزارش وزارت کشور افغانستان در جریان این عملیات ۲۱ عضو داعش کشته شدند.

فشار بر ولایت ننگرهار پس از آن افزایش یافت که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در ماه گذشته خواستار فعال‌تر شدن نظامیان این کشور برای عقب‌راندن شبه‌نظامیان در افغانستان شد.

ولایت ننگرهار به پایگاه اصلی داعش در افغانستان بدل شده است. تعداد اعضای این گروه در این ولایت بیش از هزار تن تخمین زده می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سوخته نسلان

    غنیمت/! گویا نیروی نظامی حرفه ای اصول بدیهی و ابتدائی انهدام تسلیحات و مهمات هنگام خطر اسارت یا فرار را رعایت نمی کنند در برابر داعش و امثالهم! فرقی نمیکند ارتش امریکایی یا ارتش سوریه ای!