ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگستری تهران: هیأت نظارت بر مطبوعات درباره یالثارات تصمیمی نگرفته است

رئیس کل دادگستری تهران گفت که هیچ تصمیمی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات اتخاذ نشده بود و پرونده در این هیئت مطرح نشده و حتی جلسه نظارت برهیئت مطبوعات تشکیل نشده بود.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران گفت که خبر تشکیل جلسه هیأت نظارت بر مطبوعات درباره تخلف هفته‌نامه یالثارات «غیر دقیق» است و این هیأت تصمیمی در این باره نگرفته است.

اسماعیلی گفت که مسئولان یالثارات احضار شده‌اند و دستگاه قضایی تصمیم نهایی را خواهد گرفت

اسماعیلی یکشنبه ۱۷ مرداد به خبرگزاری میزان گفت که تخلف هفته‌نامه یالثارات «با تأخیر غیرقابل توجیه» به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شده و این پرونده در مرحله رسیدگی است.

هفته‌نامه یالثارات در آخرین شماره خود تصاویری از چند هنرمند ایرانی به همراه همسرانشان در جشن حافظ منتشر و از پوشش همسران این هنرمندان انتقاد کرد. در تیتر این مقاله، هنرمندان مرد ایرانی را با لفظ توهین‌آمیزی توصیف کرد.

خانه سینما ۱۰ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای خواهان آن شده بود که مسئولان قضایی «پاسخ تأدیب کننده‌ای» به این هفته‌نامه بدهند.

رئیس کل دادگستری تهران گفت که مسئولان این نشریه احضار شده‌اند و دستگاه قضایی تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

او در ادامه نحوه خبررسانی درباره رسیدگی به پرونده هفته‌نامه یالثارات را «غیر دقیق و غیر صحیح» خواند و گفت: «واقعیت این است که درماه‌های اخیر خصوصا در سال ۹۵ به ویژه در هفته‌های اخیر به تناسب مطلبی که نشریه یالثارات در خصوص هنرمندان و جشن حافظ منتشر کرده بود هیچ تصمیمی از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات اتخاذ نشده بود و پرونده در این هیئت مطرح نشده و حتی جلسه نظارت برهیئت مطبوعات تشکیل نشده بود».

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد دوشنبه ۱۱ مرداد خبر توقیف هفته‌نامه یالثارات را اعلام کرد و گفت اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات که نمایندگان سه قوه نیز در آن حضور دارند با رأی اکثریت این رأی را صادر کردند.

اما این نشریه چهارشنبه ۱۳ مرداد دو روز پس از این سخنان نوش‌آبادی مجدداً منتشر شد.

روز گذشته علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت که این مسأله را پیگیری خواهد کرد.

جریان توقیف و لغو توقیف یالثارات

اسماعیلی گفت که در خبرها موضوع تخلف جدید یالثارات با موضوع سال گذشته او ربط داده شده است.

پیش از این نیز این هفته‌نامه در سال‌های ۹۴، ۹۲ و ۷۶ توقیف شده بود و در سال ۹۳ سه باز تذکر کتبی گرفته بود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری یکشنبه ۱۷ مرداد گفت که این نشریه در دی ماه سال ۹۴ توسط هیأت نظارت بر مطبوعات لغو پروانه شد و مسئول آن طی دادخواستی به دادگاه حقوقی تهران اعلام کرد این استناد صحیح نیست و  دادگاه طبق قانون حق لغو پروانه را نداشته است.

به گفته اژه‌ای دادگاه از مسئول نشریه وجهی را برای خسارت احتمالی درخواست کرد که این کار صورت گرفت و دادگاه بر این اساس دستور موقت برای نشر آن را صادر کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت که این پرونده پیش از انتشار مقاله توهین آمیز یالثارات به هنرمندان تشکیل و رسیدگی شده و ارتباطی به مسأله شکایت اخیر از یالثارات ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    غارتگری در شهرداری کرج! در شهرداري کرج چه خبر است؟ بی سابقه ترین و بزرگترین پروژه رانت خواری و فساد سازمانی توسط شهردار کرج طی چهل سال اخیر به گزارش آمدنیوز، دامنه تخلفات پنهان و آشکار شهرداری کرج با زعامت علی ترکاشوند به قدری گسترده است که طی ٤٠ سال اخیر سابقه نداشته؛ گوشه ای از این تخلفات را میخوانید: بدهکارترین شهردار تاریخ کرج؛ عمده پروژه های عمرانی با قرض و وام از بانک شهر صورت می گیرد و در آینده بسیار نزدیک حوزه خدمات شهر کرج را با بحران بدهی مواجه خواهد کرد. بر اساس یکی از مشکوک ترین آیین نامه های شهرداری ها، نیم درصد تمام پروژه های عمرانی شهر به شهردار تعلق می گیرد. و در مورد شهر کرج باید بررسی شود که رابطه نیم در صد حق شهردار با این تعداد پروژه های عمرانی چیست؟ تبدیل یک کارمند جزء به یک غول سرمایه دار در کمتر از ١٥ سال/ علی ترکاشوند در سال ٨١ یکی از معمولی ترین کارمندان جزء شهرداری با خانه مستاجری در حسن آباد کرج و خودروی شخصی پیکان بود. چطور بعد از گذشت پانزده سال که در تمام این دوره هم مسئولیت دولتی داشته تبدیل به یکی از ثروتمند ترین افراد شهر می شود. برآورد دارایی های منقول و غیر منقول وی قابل محاسبه نیست. هزینه هنگفت شهردار برای احداث پروژه دفتر خانه ملت/ شهردار کرج علی ترکاشوند در دوره اخیر خود با هزینه چهار و نیم میلیارد تومانی برای نمایندگان کرج دفتر خانه ملت در چهارصد دستگاه کرج ساخته است. انتصابات بی حساب فامیلی در مجموعه شهرداری/ برادرشهردار(جواد ترکاشوند) معاونت یکی از ادارات، خواهر(ه-ترکاشوند) معاون فنی مهندسی یکی از ادارات و همسر برادر در دوره اخیر به صورت استخدام رسمی وارد شهرداری شده اند و پدرزن برادر(سعید زارع) شهردار کرج هم اکنون معاون پشتیبانی شهردار است.

  • روزگاران سوخته ما!

    اگر اینها عرضه داشتند هنگامی جوادی املی به سران قماش موسوم به اصلاحاتی تهمت دیوث داد اعتراض می کردند. از هنرمند مواجب گیر صدا و سیما چه انتظاری بایست داشت؟!

  • Yaro

    به نظر من اين مردم وهنر مندان نبايد خودشون دلخوش به دادگسترى و توقيف كنند بجاش اگه يك ذره جرعت و غيرت تو يك نفر بود بايد موقع سخنرانى يا بازديد يكى از سران بره بلند بگه سلام ديوث!!!!!مگه نه اينكه يالثارات ميگه،،،ولى مردم ما زنشونم جلو شون ببرن كرخت تر از اين حرفان