ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حج عمره برگزار نمی‌شود

حکم اعدام دو شرطه عربستانی اجرا نشد. به همین دلیل علی جنتی اعلام کرده است که حج عمره در سال جاری برگزار نمی‌شود.

حکم اعدام دو شرطه عربستانی اجرا نشد. به همین دلیل علی جنتی اعلام کرده است که حج عمره در سال جاری برگزار نمی‌شود.

فرودگاه جده در عربستان سعودی

وزیر ارشاد اسلامی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: « مواضع رسمی ایران درباره‌ لغو عمره تغییر نکرده و از سرگیری آن مطلقاً در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست.»

نوروز ۹۴، دو مأمور پلیس در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرده‌ بودند. مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر این خبر را تأیید کرده بود. دولت عربستان نیز وعده پیگیری داده بود.

علی جنتی اما می‌گوید دولت عربستان به این وعده عمل نکرده: «آن‌ها قبلاً در مذاکره با ایران با استناد به قوانین‌شان حکم دو مأمور فرودگاه را اعدام اعلام کرده بودند، ولی حتی حکم قانونی خودشان را درست اجرا نکردند.»

وزیر ارشاد اسلامی گفته است به این دلیل که حکم اعدام دو شرطه عربستانی اجرا نشده، ایران برای از سرگیری عمره اقدام رسمی انجام نداده.

به گفته جنتی «اگر دولت عربستان بپذیرد که با دولت ایران و زائران ما مثل گذشته رفتار کند، ممکن است حج برقرار شود، ولی قطعاً امسال حج انجام نمی‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سام

    لحن پیام بالایی چه قدر شبیه علیرضا نوری زاده(روزنامه نگاری که بانگ می کشد العربیه و الخ) است! کلن ایشان نُک نرون های عصبی اش به دشداشه سعودی گرهی ناگشودنی خورده است.

  • بهنام

    اولآ دولت عربستان با شما فطع رابطه کرده و شما را به حج راه نمیدهند که شما بخواهید حج عمره را برگزار کنید یا نکنید . دومآ هر وقت حکم واقعی اراذل و اوباش حکومتی حمله کننده به سفارت عربستان در تهران صادر و اجرا شد ، توقع داشته باشید که عربستان هم حکم آن دو مامور را اجرا نماید .