ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اظهارات متناقض درباره لغو ویزای سفر به جمهوری آذربایجان برای ایرانیان

امید می‌رفت که پس از سفر حسن روحانی به جمهوری آذربایجان، ایرانیان برای سفر به این کشور همجوار به ویزا نیاز نداشته باشند. خبرهای متناقضی درباره لغو ویزا به آذربایجان منتشر شده.

در سفر رسمی حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی به جمهوری آذربایجان، بین ایران و آذربایجان شش سند و یادداشت تفاهم همکاری به امضاء رسید. یکی از این سندها در زمینه تسهیلاتی برای گردشگری بود.

آیا ویزای سفر به جمهوری آذربایجان لغو می‌شود؟

در نشست خبری خبری مشترک رؤسای جمهوری ایران و آذربایجان، الهام علی‌اف وعده داده بود که ازین پس اتباع ایران برای سفر به جمهوری آذربایجان به ویزا نیاز ندارند.

خبرگزاری تسنیم، صبح دوشنبه ۱۸ مرداد گزارش داده است که بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده شهروندان دو کشور ایران و آذربایجان اجازه دارند در عرض ۱۸۰ روز حداکثر ۹۰ روز در کشور مقابل، بدون ویزا اقامت کنند.

هنوز ساعتی از انتشار این خبر نگذشته بود که «یک مقام آگاه» به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: « جمهوری آذربایجان برای اتباع ایرانی لغو روادید نکرده بلکه برای ایرانیان تنها تسهیلات روادید فرودگاهی در نظر گرفته.»

در خرداد سال جاری دولت ارمنستان موافقتنامه لغو روادید بین ارمنستان و ایران را امضاء کرده بود.

الهام علی‌اف، رییس جهموری آذربایجان در نشست خبری مشترک با رییس جمهوری اسلامی به تأکید خواسته بود که موضوع حمله ارمنستان مورد بررسی قرار گیرد.

سال گذشته گرجستان به طور موقت و فقط به مدت ۴۵ روز به ایرانیان اجازه داد بدون ویزا به این کشور سفر کنند.

مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی وعده داده بود که ایران با ۲۸ کشور جهان برای لغو ویزا مذاکره می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Behrouz

    ایران بارها علیه جمهوری آزربایجان و شهروندان آن توطئه کرده و باتفاق ارمنستان دو دشمن اصلی آزربایجان و آزری ها هستند. هر گونه تسهیلات و لغو روادید، برای امنیت آزربایجان و شهروندان آن، نابخردانه و بس خطرناک است.