ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اولین ورزشکار محجبه آمریکایی در بازی‌های المپیک شرکت می‌کند

باراک اوباما او را با محمد علی، قهرمان فقید مشت‌زنی جهان مقایسه کرده. ابتهاج محمد در ورزشگاه کاریوکا ۳ با حجاب اسلامی با اولنا کراواتسکا، شمشیرباز اوکراینی مسابقه می‌دهد.

ابتهاج محمد به عنوان نخستین زن ورزشکار آمریکایی با حجاب اسلامی در بازی‌های المپیک در رشته شمشیربازی شرکت می‌کند. باراک اوباما او را با محمد علی، قهرمان فقید مشت‌زنی جهان مقایسه کرده  است.

ابتهاج محمد، اولین ورزشکار محجبه آمریکایی در بازی‌های المپیک

ابتهاج محمد، دوشنبه ۸ اوت در ورزشگاه کاریوکا ۳ با حجاب اسلامی و برای آمریکا با اولنا کراواتسکا، شمشیرباز اوکراینی مسابقه می‌دهد. او می‌گوید در این مسابقه سه میلیون مسلمان آمریکایی را نمایندگی می‌کند که در سن برناردینو در کالیفرنیا یا در اورلاندو زندگی می‌کنند.

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داده بود که مانع از سفر مسلمانان به ایالات متحده آمریکا شود.

ابتهاج محمد به فرانکفورتر آلگماینه گفته است بعد از سخنرانی‌های ترامپ درباره مسلمانان مقیم آمریکا در خیابان‌ها احساس ناامنی می‌کرده است. او می‌گوید مردی روزی در خیابان جلوی او را گرفت و به حجاب اسلامی‌اش اشاره کرد و از او پرسید که آیا واقعاً قصد دارد خودش را منفجر کند؟

ابتهاج محمد از دوازده سالگی به ورزش شمشیربازی روی آورده است. او در آن زمان در شهر میپل‌وود در ایالت مینه‌سوتا به مدرسه می‌رفت و حجاب اسلامی بر سر می‌کرد.

محمد یکی از برجسته‌ترین شمشیربازان آمریکاست. در سال ۲۰۱۴ صلاحیت شرکت در بازی‌های المپیک را به دست آورد و به شهرت رسید.

میشل اوباما از ابتهاج محمد به عنوان یک ورزشکار برجسته یاد کرده و الن دی جنرس او را به تاک‌شوی پربیینده خود دعوت کرده است. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا هم در نطقی که درباره ورزشکاران مسلمان آمریکایی ایراد کرد، او را با محمد علی، قهرمان فقید مشت‌زنی جهان مقایسه کرده بود.

ابتدا قرار بود ابتهاج محمد پرچم آمریکا را در رژه ورزشکاران آمریکایی در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ حمل کند، اما مسئولان آمریکایی نظرشان برگشت و مایکل فلپس، شناگر آمریکایی را به عنوان پرچمدار برگزیدند. با این‌حال، همین که نام ابتهاج محمد به عنوان یکی از نامزدهای پرچم‌داری ورزشکاران آمریکایی مطرح شده خود بیانگر جایگاه او در ورزش آمریکاست.

«تایم» این زن ورزشکار را به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت اثرگذار سال ۲۰۱۶ برگزیده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.