ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو گروه تکفیری مسئولیت عملیات انتحاری در کویته را به عهده گرفتند

بر تعداد کشته‌شدگان در عملیات انتحاری در بیمارستانی در شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان افزوده می‌شود. داعش و جماعت‌الاهرار در رقابت با هم مسئولیت ترور را پذیرفتند.

هر دم بر تعداد کشته‌شدگان در عملیات انتحاری در بیمارستانی در شهر کویته در ایالت بلوچستان پاکستان افزوده می‌شود. آمار کشته‌شدگان به ۷۰ نفر رسیده و در همان حال دو گروه تروریستی داعش و جماعت‌الاهرار، در رقابت با هم مسئولیت این عملیات انتحاری را به طور هم‌زمان به عهده گرفته‌اند.

در بین کشته‌شدگان عده زیادی از وکلا هستند.

احسان‌الله احسان، سخنگوی جماعت‌الاهرار ایمیلی برای تعدادی از رسانه‌های خبری جهان فرستاده و اعلام کرده که این گروه مسئولیت عملیات انتحاری در بیمارستان شهر کویته را به عهده می‌گیرد. او نوشته است: «صبح امروز به اعضای کانون وکلا حمله کردیم و آن‌ها را به جهنم فرستادیم.»

گروهی از وکیلان دادگستری و مأموران پلیس جسد بلال انور کاسی، وکیل ارشد و رئیس اتحادیه وکلای استان بلوچستان پاکستان را به بیمارستانی در شهر کویته منتقل کرده بودند که عملیات انتحاری اتفاق افتاد.

بلال انور کاسی بامداد دوشنبه، ۸ اوت به ضرب گلوله به قتل رسیده بود. همکارانش او را به بیمارستان می‌آوردند که فردی در راهروی بیمارستان با انفجار هشت کیلوگرم مواد منفجره انتحار کرد و عده زیادی را به کشتن داد و عده‌ای را هم مجروح کرد.

ابتدا گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات انتحاری را به عهده گرفته بود، اما اکنون احسان‌الله احسان، سخنگوی جماعت‌الاهرار در ایمیلی که برای خبرگزاری‌ها فرستاده ادعا می‌کند که با آغاز اعتراض وکلا، این گروه یک عامل انتحاری را برای به قتل رساندن وکیلان معترض به محل اعزام کرده است.

جماعت الاهرار می‌گوید تا برقراری شریعت اسلام در پاکستان به عملیات انتحاری و بمب‌گذاری ادامه می‌دهد.

در عملیات انتحاری بامداد امروز در شهر کویته دست‌کم ۷۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. شمارش کشته‌شدگان و مجروحان در بیمارستان‌های این شهر ادامه دارد.

جماعت‌الاهرار یکی از گروه‌های منشعب از طالبان است.

این گروه در مارس سال جاری در پارکی در شهر لاهور بمبنی منفجر کردند. در این انفجار ۷۴ نفر و از جمله کودکان بسیاری کشته شدند. پارک محل گردش خانواده‌ها بود.

در پاکستان این یک امر مرسوم است که چند گروه به طور همزمان مسئولیت انفجارها و عملیات انتحاری را به عهده می‌گیرند.

مقامات پاکستانی تاکنون درباره این موضوع نظری ابراز نکرده‌اند. رییس جمهوری پاکستان عملیات انتحاری در کویته را شدیداً محکوم کرده و در بلوچستان پاکستان هم سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

کُویته مرکز استان بلوچستان در کشور پاکستان، در نزدیکی قندهار واقع شده. اقوام هزاره، پشتون و بلوچ در این شهر زندگی می‌کنند.  گروه‌های تکفیری سنی به شیعیان این شهر حمله می‌کنند و طالبان هم در این منطقه فعال است. علاوه بر این‌ها عده‌ای هم خواهان جدایی بلوچستان از پاکستان‌اند.

دولت پاکستان همواره به تأکید گفته است که داعش در این کشور فعالیت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.