ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سلاح هسته‌ای و گرمایش جهانی

چامسکی: بحران بسیار عمیق‌تر از چیزی است که فکر می‌کنیم

سیستم سیاسی درهم‌ریختۀ آمریکا بدل به تهدیدی برای حیات تمام انسان‌ها شده است

برشی از کتاب جدید نوام چامسکی: «چه کسی بر جهان حکومت می‌کند»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نیما

    مقاله مفید با ترجمه خوب

  • راز های مدفون

    چامسکی در مصاحبه‌ای که با Paul Jay در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۰۷ داشت، از سیاست‌های هسته‌ای ایران دفاع و عکس‌العمل ایران را در برابر عدم پایبندی کشورهای غربی به تعهداتشان، طبیعی تلقی کرد.[۱۱] (ویکی پدیا) چامسکی یک زبان شناس و منتقد! مشکل امثال چامسکی اینست، تنها انتقاد می کنند گویا ولی از پیشنهاد خبری نیست! این قیبل افراد کلیت و جزیئات با هم نمی سنجنند گویا مثلا نگاه به ماهیت استبداد مذهبی و اینکه اگر ابرقدرتی مثل امریکا نباشد چه چیزی می تواند جلوی توحش اسلام گرایان تروریست بگیرد که به هیچ چیز رحم نمی کنند و انسان ها حتی بخاطر روابط جنسی خصوصی می کشند؟! امریکا ابرقدرتی است که اگر دمکراسی در آن هر چه بیشتر باشد دنیا بهتر می شود. ابرقدرت امریکا فقط مردم آن می توانند کنترل کنند. لزوم دمکراسی تعدد احزاب است که متاسفان در امیریکا عمدتا دو جزب است. بهترین حالت تقسیم برابر رای میان این دو حزب است تا یاغی نشوند.

  • از فلاکت ایرانیان تا فلاکت جهانیان!

    دمکراسی امرکیا مشکل دارد. چیزی چامسکی معلوم الحال ضد لیبرال می گوید یعنی از چاله دمکراسی محدود دو حزبی افتادن به حکومت تک حزبی دمکرات های منافق و جنگ طلب است! همان دمکرات هایی حامی نظام های سعودی بودند و از مقصران یا متهمان برآمدن نظام مذهبی و استبدادی در منطقه تا داعش هستند!

  • جبار سودانی

    عاقبت جهان چون سوسیالیسم نیست، بربریت است. جهان با نادانی حاکمان قمار باز سرمایدارش، ترمز بریده به سوی جنگ آخرمی رود. هر کس که این حرکت آشکار را نمی بیند اگر کور نباشد، حتمن روشنفکر دیروز چپ، امروز لیبرال جهان سوم است.

  • بهنام

    مقاله تحلیلی و علمی بسیار جالب و مفیدی بود . با تشکر فراوان از جناب تقوی نسب به خاطر زحمت ترجمه و انتشار . از نوام چامسکی اخیرآ یک فیلم مستند وارد بازار ایران گردیده به نام ( مرثیه ای برای رویای آمریکایی Requiem for the American Dream ) که دیدن آن را به علاقه مندان و مخاطبان محترم رادیو زمانه توصیه می نمایم . میتوانید این فیلم مستند را از اینترنت با زیر نویس فارسی دانلود نمائید .