ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشنواره «جوکول»، نوید رسیدن فصل برداشت

جشنواره «جوکول» در شهر رشت برگزار شد. جوکول در گویش گیلکی به خوشه نارس برنج گفته می‌شود.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت جشنواره «جوکول» را برگزار کرد. جوکول در گویش گیلکی به خوشه نارس برنج گفته می‌شود که نوید رسیدن فصل برداشت و دسترنج چند ماه کار و تلاش بی‌وقفه را به کشاورز می‌دهد.
این جشنواره با همکاری «مرکز خلاقیت و نوآوری شهر خلاق رشت» و «کمپین می رشت» به مدت چهار روز در پیاده راه فرهنگی برگزار می‌شود.
جشنواره جوکول با رویکرد شهروندی و با برگزاری برنامه‌های متنوع و اجرای موسیقی زنده بر پا شده است.
تولید و عرضه جوکول و فروش کلیه اقلام در غرفه‌ها، برگزاری مسابقه برای مردم، برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه گمج، جوکول، حلوا، معرق، قالی و گلیم از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
آشنایی عموم مردم به ویژه گردشگران و سرمایه‌گذاران با جوکول و وسایل قدیمی از اهداف این جشنواره است.

[sliderpro id="189"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرام تهرانی

    دوستان عزیز، بر خلاف آنچه که اینجا آمده، "گیلکی" یک گویش نیست بلکه یکی از 76 " زبان" زنده ایرانی ست که به صورت علمی مورد مطالعه قرار گرفته. در حال حاضر زبان گیلکی 2,770,000 گویشور و 9 گویش به نام های Galeshi, Rashti, Rudbari, Some’e Sarai, Lahijani, Langerudi, Rudsari, Bandar Anzali, Fumani دارد. اطلاعات بیشتر در مورد این زبان را میتونید در سایت ethnologue.com مطالعه کنید. برای اطلاع از تفاوت 3 مفهوم "زبان"، "گویش" و "لهجه" میتونید مقاله زیر رو بخونید: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1399786 با احترام، دکتر آ. ت. (زبانشناس)