ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه سال حبس برای عیسی سحرخیز

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار سرشناس به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار سرشناس به اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است. رأی روز گذشته، دوشنبه، ۱۸ مرداد به این فعال سیاسی ابلاغ شده است.

عیسی سحرخیز

محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیر به رسانه‌های داخلی گفته است که برای عیسی سحر خیر در دادگاه، در مجموع سه پرونده تشکیل شده. یک پرونده به اتهام توهین به رئیس جمهور سابق و رئیس قوه قضائیه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ویژه کارکنان دولت، یک پرونده به اتهام نشر اکاذیب علیه رهبری در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت و سرانجام یک پرونده هم به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب.

به گفته وکیل عیسی سحرخیر، موکل او از اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی تبرئه شده، اما اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس و همچنین به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

به اتهام توهین به رئیس جمهور سابق و رئیس قوه قضائیه یک جرم سیاسی است. شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ویژه کارکنان دولت صلاحیت بررسی این اتهام را نداشته. به همین جهت قرار است عیسی سحرخیز را در دادگاه دیگری به این اتهام محاکمه کنند. اما به گفته وکیل او هنوز تعیین شعبه نشده است.

عیسی سحرخیز همراه با چند روزنامه‌نگار دیگر ۱۱ آبان ۹۴ در جریان «پروژه‌ای برای مبارزه با نفوذ» توسط سپاه پاسداران بازداشت شدند.

او که از چهره‌های شناخته‌ شده مطبوعات ایران است پیش از این در تیرماه سال ۸۸ بازداشت و به اتهام‌های امنیتی به سه سال زندان محکوم شد. این حکم در سال ۹۰، زمانی که او در زندان بود، به پنج سال زندان افزایش یافت.

سحرخیز طی گذراندن محکومیت خود بارها به علت وضعیت بد جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود و سرانجام در سال ۹۲ آزاد شد.

این روزنامه‌نگار در سال ۲۰۱۲ میلادی، برنده جایزه آزادی بیان «هلمن-همت» شد.

این جایزه به کسانی تعلق می‌گیرد که به سبب فعالیت‌های خود و تعهدی که در قبال آزادی بیان داشته‌اند تحت آزار و اذیت حکومت‌هایی قرار گرفته‌اند که می‌خواهند مانع انتشار اطلاعات و بیان دیدگاه‌های آن‌ها شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.