ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه سناتور جمهوری‌خواه: جزئیات پرداخت پول به ایران مشخص شود

سناتورهای جمهوری‌خواه در نامه‌شان به جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواهان روشنگری درباره جعبه‌های پول ارسال شده به ایران در دوران پسابرجام‌اند.

پس از آنکه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا در جعبه‌های چوبی و با هواپیما ۴۰۰ میلیون دلار در ازای آزادی زندانیان آمریکایی ایرانی‌تبار به ایران فرستاده است، سه سناتور جمهوری‌خواه به جان کری، وزیر خارجه آمریکا نامه نوشته‌اند و از او خواسته‌اند جزئیات انتقال پول به ایران را توضیح دهد.

محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا

نامه سه سناتور جمهوری‌خواه به نام‌های مارک کرک، دیوید پردو و جانی ایسکاسون سه‌شنبه، ۱۹ مرداد منتشر شده است.

سنارتورها نوشته‌اند: «نگرانی ما همزمانی پرداخت این پول و آزادی هفت زندانی ایرانی در آمریکاست و تشویق ایران، کشوری که پیش از این آمریکایی‌ها را به گروگان گرفته است.»

همزمان با پرداخت این پول در ژانویه سال جاری هفت زندانی آمریکایی در ایران آزاد شدند و آمریکا نیز با آزادی هفت ایرانی زندانی در این کشور و لغو حکم بازداشت ۱۴ ایرانی دیگر موافقت کرد.

جمهوری‌خواهان دولت باراک اوباما را متهم کرده‌اند که به ایران باج داده است. رییس جمهوری آمریکا اما توضیح داده که به دلیل نبود رابطه مالی با ایران، ۴۰۰ میلیون دلار یاد شده، نقد به ایران پرداخت شده است.

این پول بخشی از بدهی و سود ناشی از قراردادهای تسلیحاتی‌ست که حکومت پهلوی دوم در سال‌های پیش از انقلاب با آمریکا منعقد کرده اما اجرای آن متوقف شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.