ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی به دادسرای جنایی احضار شد

علی اصغر پورمحمدی می‌بایست به عنوان مسبب خودکشی یک پسربچه ۱۲ ساله که تحت تأثیر یک مجموعه تلویزیونی خود را با روسری حلق‌آویز کرده بود پاسخگو باشد.

دادسرای امور جنایی تهران علی اصغر پورمحمدی، مدیر شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی را برای پاسخگویی درباره خودکشی محمد مهدی کوهی احضار کرده است.

علی اصغر پورمحمدی

علی اصغر پورمحمدی، از منتقدان شیوه ریاست عزت‌الله ضرغامی بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی بود. رمضان ۱۳۹۳ یک مجموعه تلویزیونی با عنوان «۵ کیلومتر تا بهشت» پخش شد که مجوز آن را علی اصغر پورمحمدی صادر کرده است. یکی از موضوعات این مجموعه تلویزیونی عوالم متافیزیکی و آزادی روح انسان‌ها پس از مرگ است.

محمد مهدی کوهی، یک پسربچه ۱۲ ساله تحت تأثیر این مجموعه تلویزیونی خود را با یک روسری دار زد تا روحش آزادانه به هر جا که دوست می‌دارد سر بزند. او پس از این واقعه به مرگ مغزی دچار شد و اندکی بعد درگذشت. پدر مهدی کوهی از مدیر شبکه سه و علیرضا افخمی، کارگردان مجموعه تلویزیونی «۵ کیلومتر تا بهشت» شکایت کرده است.

سریالی که یک پسربچه را به خودکشی ترغیب کرد

دادسرای امور جنایی تهران، علاوه بر اصغر پورمحمدی، علیرضا افخمی و داود هاشمی، کارگردان و تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «۵ کیلومتر تا بهشت» را احضار کرده. اتهام آن‌ها این است که سبب‌ساز خودکشی محمد مهدی کوهی به عنوان «قتل شبه‌عمد» بوده‌اند.

کمیسیون پزشکی قانونی تهران در این پرونده نظر داده بود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی تماشای مجموعه تلویزیونی «۵ کیلومتر تا بهشت» را برای کودکان و نوجوانان ممنوع نکرده و محدودیت سنی برای این سریال در نظر نگرفته بوده و به همین جهت در پرونده خودکشی مهدی کوهی، شبکه سه و کارگردان و تهیه‌کننده سریال مقصرند.

داریوش فرهنگ، یکی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «۵ کیلومتر تا بهشت» گفته بود: «مرگ محمد مهدی به دلیل تربیت غلط والدین او هم بوده است. والدین نباید اجازه دهند که بچه‌ها هر برنامه‌ای را تماشا کنند. اگر حس همزادپنداری بچه‌ها منجر به تکرار و تشابه‌سازی حوادث شود، پس دیگر هیچ فیلمی نباید ساخت.»

او همچنین از نظام آموزشی کشور و از کیفیت درمان بیماران در بیمارستان‌های ایران انتقاد کرده و گفته بود اگر محمد مهدی کوهی به شکل بهتری درمان می‌شد از مرگ نجات پیدا می‌کرد.

محمد مهدی کوهی در بیمارستان «نیمه شعبان» تحت درمان قرار گرفته بود. والدینش دو کلیه و کبد او را به بیماران نیازمند عضو اهدا کرده بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.