ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باز شدن دوباره پرونده کهریزک: سعید مرتضوی در دادگاه

به‌دنبال اعتراض خانواده محسن روح‌الامینی به رای صادر شده برای سعید مرتضوی و تبرئه شدن او از اتهام معاونت در قتل در پرونده کهریزک، دادگاه تجدید نظر این پرونده نهم شهریور ماه برگزار می‌شود.

با اعتراض خانواده محسن روح‌الامینی به رای دادگاه درباره سعید مرتضوی و درخواست آن‌ها برای تعیین وقت جداگانه‌ (مجزا از پرونده تأمین اجتماعی) برای رسیدگی به اتهام‌های دادستان سابق تهران، نهم شهریور ماه به عنوان تاریخ رسیدگی به این پرونده اعلام شده است.

میرمجید طاهری، وکیل خانواده محسن روح‌الامینی، از کشته‌شدگان وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ که در بازداشتگاه کهریزک و به دنبال شکنجه و آسیب‌دیدگی شدید جان باخت، با اعلام این خبر به روزنامه شرق گفته است که به دنبال اعتراض به حکم "تبرئه" صادر شده برای سعید مرتضوی، پرونده او به شعبه ٣٨ دیوان‌ عالی رفته است و در آنجا به استناد قانون جدید آیین دادرسی، رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه تجدیدنظر استان دانسته‌اند و برای همین پرونده به شعبه ٢٢ دادگاه تجدید نظر استان ارجاع شده است.

پیش از این شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمدرضا محمدی کشکولی، پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه، مرتضوی را  از اتهام معاونت در قتل عمد تبرئه کرد:

دادگاه اما در رابطه با پرونده تامین اجتماعی مرتضوی را به رد مال به مبلغ ٤٦میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی‌ست، محکوم کرده است.

سازمان تامین اجتماعی هم به حکم صادر شده اعتراض دارد.

در مقابل سعید مرتضوی هم از کسانی که علیه او شکایت کرده‌اند، شاکی‌ست و طرف‌های دعوا را به دادگاه می‌کشاند.

به دنبال رسیدگی به تازه‌ترین شکایتی که از او ثبت شده است، برای وکیل سازمان تأمین اجتماعی التزام به «قید شرف» به میزان ١٥میلیون تومان صادر شده است.

مرتضوی و فرار به جلو با شکایت از همه

در گزارش روزنامه شرق درباره شکایت‌های مرتضوی آمده است: «بعد از وکلای جمعی از کارگران و بیمه‌گذاران تامین اجتماعی، حالا نوبت به مجتبی نظری، وکیل سازمان تامین اجتماعی، قاضی و دادستان سابق رسیده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اردشیر صابرمعاش

    تمام نیک وبدمانوشته خواهد شد زمانه را قلم ودفتری ودیوانیست

  • ایران

    زودتر ای مرد رو ترور کنید چون جزو باند مافیایی کشور است