ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: آمریکا انتخاب کند – ترکیه یا گولن

رییس جمهوری ترکیه در نطقی که به مناسبت پایان بسیج عمومی ایراد کرد، یک بار دیگر از آمریکا خواست عبدالله گولن را به این کشور مسترد کند.

رییس جمهوری ترکیه در نطقی که به مناسبت پایان بسیج عمومی ایراد کرد، یک بار دیگر از آمریکا خواست فتح الله گولن را به این کشور مسترد کند.

رجب طیب اردوغان. عکس: آرشیو

بعد از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه، رجب طیب اردوغان از طرفدارانش خواسته بود شب‌ها در خیابان‌ها برای جلوگیری از یک کودتای دیگر کشیک بدهند. رییس جمهوری ترکیه از این بسیج عمومی با عنوان «نگهبانی دموکراسی» یاد می‌کرد.

او اکنون اعلام کرده که دیگر به «نگهبانی دموکراسی» نیازی نیست.

رییس جمهوری ترکیه در نطقی که به این مناسبت ایراد کرده و خبرگزاری آنادولو هم بخش هایی از آن را منتشر کرده است، یک بار دیگر از ایالات متحده آمریکا خواسته است که فتح الله گولن را به ترکیه مسترد کند.

اردوغان، گولن را متهم کرده که در سازماندهی کودتای ۱۵ ژوئیه نقش داشته.

رجب طیب اردوغان در سخنرانی «نگهبانی دموکراسی» گفته است: «دیر یا زود آمریکا باید تصمیم بگیرد. یا گولن یا ترکیه.»

رئییس جمهوری ترکیه به پاکسازی‌های گسترده بعد از کودتا هم اشاره کرده و گفته است: «ما مجبوریم پاکسازی کنیم. تعداد کارمندانی هم که خدمتشان به تعلیق درمی‌آید اهمیت ندارد. مهم نیست که ابعاد این پاکسازی‌ها چقدر است: ده‌ هزار نفر، بیست، سی، یا صد هزار نفر.»

از ۱۵ ژوئیه تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر از کارمندان دولت ترکیه به اتهام طرفداری از عبدالله گولن پاکسازی شده‌اند. ۱۶ هزار نفر هم به همین اتهام در بازداشت به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.