ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نهادهای کمک‌رسان: وضع اردوگاه پناهجویان کاله بحرانی‌ست

دو نهاد کمک‌رسان به پناهجویان نسبت به وضعیت اردوگاه کاله هشدار دادند. جمعیت اردوگاه هر دم زیادتر می‌شود و امکانات کم‌تر.

دو نهاد کمک‌رسان به پناهجویان نسبت به وضعیت اردوگاه کاله هشدار دادند. جمعیت اردوگاه هر دم زیادتر می‌شود و امکانات کم‌تر.

یکی از پناهجویان معترض در اردوگاه کاله (عکس: آرشیو)

دو نهاد کمک‌رسان « Help Refugees» و « L'Auberge des Migrants» جمعه، ۱۲ اوت اعلام کرده‌اند که در اردوگاه کاله دست‌کم ۹۱۰۰ پناهجو زندگی می‌کنند. از این میان ۸۶۰ نفر کودک‌اند.
به این ترتیب جمعیت اردوگاه کاله به نسبت ژوئیه گذشته ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

اردوگاه کاله محل سکونت پناهجویانی است که قصد دارند خود را از طریق «یورو تونل» به بریتانیا برسانند. این اردوگاه به خاطر بی‌قانونی و هرج و مرجی که بر آن حکفرماست به «اردوگاه جنگل» شهرت دارد.
مارس گذشته دادگاهی در شهر لیل در شمال فرانسه حکم تخلیه اردوگاه کاله را صادر کرد. دولت فرانسه به پناهجویان اخطار داد و سپس با بولدوزر سرپناه‌هایی را که آن‌ها ساخته بودند ویران کرد.
۹ پناهجوی ایرانی در اعتراض به تخریب اردوگاه مقابل دوربین رسانه‌ها و مقابل دفتر پزشکان بدون مرز در جنوب اردوگاه لب‌هایشان را دوختند.

از آن زمان تاکنون نه تنها وضع اردوگاه کاله بهتر نشده، بلکه به گزارش دو نهاد کمک‌رسان یاد شده با افزایش جمعیت اردوگاه، شرایط زیست در این مکان هر دم دشوارتر می‌شود.

دولت فرانسه می‌گوید در این اردوگاه ۴۵۰۰ پناهجو زندگی می‌کنند.

به گفته رییس پلیس کاله، هفته آینده پلیس فرانسه سرشماری از این اردوگاه را آغاز می‌کند.

هفته گذشته پلیس فرانسه از دادگاهی در شهر لیل تقاضا کرده بود حکم جمع‌آوری دست‌فروش‌ها و دکه‌های اردوگاه کاله را صادر کند. اما دادگاه از صدور این حکم خودداری کرد.

نهادهای کمک‌رسان می‌گویند جمع‌آوری دکه‌ها و دست‌فروش‌ها به معنی دشوارتر شدن زندگی پناهجویان در اردوگاه کاله است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    این است حقوق بشر غربی ، به خصوص فرانسه بی خاصیت که فقط شعار می دهد .