ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای کرد کنترل کامل شهر منبج سوریه را به دست گرفتند

سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه تأکید کرد که این آخرین عملیات این نیروها در شهر منبج بود. مقامات آمریکایی می‌گویند پس از منبج، نوبت به رقه می‌رسد.

نیروهای دمکراتیک سوریه متشکل از نیروهای کرد، آشوری و عرب اعلام کردند که نیروهای داعش را به طور کامل از شهر منبج سوریه بیرون راندند و کنترل کامل این شهر را به دست گرفتند.

شهر منبج در شمال استان حلب و در مرز جنوبی ترکیه گذرگاه اصلی داعش به رقه به شمار می‌آید

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای دمکراتیک سوریه جمعه ۱۲ اوت/ ۲۲ مرداد آخرین مناطق تحت تصرف داعش در شهر منبج را بازپس گرفتند و بیش از دو هزار غیرنظامی را که نیروهای داعش به گروگان گرفته بودند، آزاد کردند.

شرفان درویش، سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه گفت: «اکنون این شهر به طور کامل در کنترل ماست اما ما در حال انجام عملیات پاکسازی هستیم زیرا مخفی‌گاه‌های داعش در این شهر همچنان می‌توانند تهدیدی به شمار آیند».

خبرگزاری‌های آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بودند که شهر منبج از کنترل داعش خارج شده اما درویش در حساب توییتر خود این خبر را ناصحیح دانسته و گفت که بخش‌هایی از این شهر همچنان در کنترل داعش است و تلاش برای بیرون راندن آن‌ها از این شهر ادامه دارد.

شهر منبج در شمال استان حلب و در مرز جنوبی ترکیه واقع است و جاده‌های اطراف آن پایگاه اصلی داعش و گذرگاه اصلی داعش به رقه به شمار می‌آید. کنترل این شهر در سال ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد.

نیروهای دمکراتیک سوریه با پشتیبانی ایالات متحده آمریکا در دو ماه گذشته تلاش کردند که شهر منبج را از تصرف داعش خارج کنند.

سخنگوی نیروهای دمکراتیک سوریه تأکید کرد که عملیات دوازدهم اوت آخرین عملیات این نیروها در شهر منبج خواهد بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که نزدیک به ۵۰۰ خودرو را دیده‌اند که نیروهای داعش و غیرنظامیان را از این شهر بیرون می‌بردند. به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه این خودروها به مقصد شهر جرابلس در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه حرکت می‌کردند.

مقامات آمریکایی می‌گویند پس از منبج، نوبت به رقه، پایگاه اصلی داعش در سوریه می‌رسد. آن‌ها نبردی را که به زودی در رقه با نیروهای داعش خواهند داشت «دشوار» توصیف کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.