ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون کشته شدن فرمانده داعش در افغانستان را تأیید کرد

به گفته سخنگوی پنتاگون، سعید خان ۱۷ روز پیش در منطقه آچین ولایت ننگرها توسط پهپادهای آمریکا کشته شد. پیشتر چند تن از مقامات افغانستان از کشته شدن او خبر داده بودند.

پنتاگون اعلام کرد که حافظ سعید خان، رهبر شاخه افغانستان و پاکستان داعش در حمله پهپادهای آمریکایی در ۲۶ ژوئیه کشته شد.

حافظ سعید خان، فرمانده شاخه افغانستان داعش سه روز پس از حمله انتحاری به تحصن جنبش روشنایی کشته شد

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام وزارت دفاع آمریکا جمعه ۱۲ اوت/ ۲۲ مرداد، یک روز پس از آنکه خبر کشته شدن سعید خان توسط سفیر افغانستان در پاکستان فاش شد، آن را تأیید کرد.

بر اساس اعلام این مقام پنتاگون، سعید خان ۱۷ روز پیش در منطقه آچین ولایت ننگرها در حمله پهپادهای آمریکا کشته شد.

سعید خان دومین مقام ارشد شبه‌نظامیان در حال نبرد در افغانستان است که در چند ماه گذشته توسط پهپادهای آمریکایی کشته شدند. در ماه مه گذشته یک پهپاد آمریکایی ملا اختر منصور، رهبر طالبان افغانستان را در منطقه مرزی پاکستان کشت.

نیروهای حکومت اسلامی، داعش مناطق مختلفی از ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و مرز پاکستان را در ماه‌های گذشته به تصرف خود درآورده‌اند.

داعش در یکی از آخرین حملات خود در افغانستان، شنبه ۲۳ ژوئیه، سه روز پیش از کشته شدن سعید خان، دو حمله انتحاری به صفوف تحصن "جنبش روشنایی" در کابل انجام داد. انفجار در این تحصن که از سوی قوم هزاره برگزار می‌شد، ۸۰ کشته و ۲۳۰ زخمی برجای گذاشت. جامعه جهانی این حمله را محکوم کرد. نماینده سازمان ملل این اقدام را جنایت جنگی خواند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.