ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پورمحمدی: تجمع زیاد زندانیان از دلایل مشکلات بهداشتی زندان‌هاست

وزیر دادگستری «تجمع زیاد زندانیان» را از دلایل مشکلات بهداشتی زندان‌ها دانست و گفت که به وزیر بهداشت پیشنهاد کرده است که زندان‌ها را «یک منطقه بهداشتی» در نظر بگیرد .

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران از تجمع زیاد زندانیان در ایران خبر داد و آن را از دلایل «مشکلات جدی» بهداشتی در زندان‌ها دانست.

مصطفی پورمحمدی از وزیر بهداشت خواست که زندان‌ها را یک منطقه بهداشتی در نظر بگیرد

وزیر دادگستری ایران شنبه ۲۳ مرداد به خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت گفت وضع زندان‌ها از نظر بهداشتی «مشکلات جدی» دارد و زندان‌ها با بودجه خود نمی‌توانند بهداشت مناسب و درمان لازم را تأمین کنند.

پورمحمدی گفت که به وزیر بهداشت پیشنهاد کرده است که زندان‌ها را «به عنوان یک منطقه بهداشتی در نظر بگیرد و از بودجه عمومی برای بهداشت زندان‌ها هزینه کند».

به گفته پورمحمدی، وزیر بهداشت با این پیشنهاد موافقت کرده است.

وزیر دادگستری «تجمع زیاد زندانیان» را از دلایل مشکلات بهداشتی زندان‌ها دانست و گفت: «زمانی که در یک اتاق ۱۵ تا ۲۰ زندانی زندگی می‌کنند بدون شک اگر یک نفر بیمار شود به همه هم اتاقی‌های او سرایت می‌کند که این خطرناک است».

همین مقام مسئول در آذرماه ۱۳۹۴ اعلام کرده بود که در ایران از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۶۹ نفر زندانی‌اند که این آمار بالاتر از میانگین جهانی و نگران‌کننده است.

شمار زندانیان ایران دو برابر ظرفیت زندان‌های این کشور است. تا پیش از انقلاب سال ۵۷ در ایران، تعداد زندانیان این کشور با جمعیت ۳۶ میلیونی آن سال، حدود ۱۰ هزار نفر بود. اکنون بنا بر آمارهای سال ۱۳۹۳، حدود ۲۱۰ هزار زندانی در ایران وجود دارد.

تیرماه گذشته سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارش مفصلی از وضعیت بهداشت و درمان زندانیان در ایران انتقاد کرده بود. در این گزارش دادستانی و سازمان زندان‌ها ایران متهم شده بودند که در پاره‌ای از موارد عمداً از دسترسی زندانیان بیمار به مراقبت‌های پزشکی کافی و مورد نیاز جلوگیری می‌کنند.

بر اساس آمار سازمان زندان‌ها، در ایران در حال حاضر بیش از ۲۱۴ هزار نفر در زندان به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.