ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باهنر: موسوی شرط عدم فعالیت سیاسی در صورت آزادی را نپذیرفت

باهنر گفت که اگر دادگاهی برای این افراد برگزار شود حکم آنها سنگین است و نتیجه رأی این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود.

محمدرضا باهنر، نماینده پیشین مجلس گفت که برای میرحسین موسوی پیغام فرستاده که اعلام کند در صورت آزادی سال‌ها فعالیت سیاسی انجام نخواهد داد و موسوی این پیشنهاد او را نپذیرفته است.

باهنر درباره موسوی، رهنورد و کروبی گفت که بهترین وضعیتی که می تواند ادامه پیدا کند همان حصر است

خبرگزاری کار ایران، ایلنا شنبه ۲۳ مرداد متن گفت‌و‌گویی را که با محمدرضا باهنر در ۱۷ مرداد داشته را منتشر کرد. باهنر در این مصاحبه  گفت که میرحسین موسوی  شرط او را برای رفع حصر نپذیرفته است.

باهنر درباره شرایط رفع حصر و احتمال برگزاری دادگاه برای آنها گفت: «اگر قرار باشد دادگاهی برای این افراد برگزار شود حکم اجرایی در مورد آنها خیلی سخت است و نتیجه رأی این دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود این افراد خواهد بود».

باهنر نایب رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، اکنون دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از جمله جریانات اصولگرا است.

او در ادامه گفت: «من خودم به آقای مهندس موسوی گفتم پنج درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما می‌شماریم اگر اشکالی داشت حرف شما درست است، ایشان گفت نه ما به پروسه قبل از رأی اعتراض داریم. در اینجا تکلیف مشخص است مهندس موسوی گفت من کاری به آرای درون صندوق ندارم به قبل از آن کار دارم».

میرحسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی، دو تن از رهبران اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از بهمن ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند. موسوی تاکنون چندین بار خواستار برگزاری دادگاهی علنی شده است.

باهنر گفت که اگر دادگاهی بخواهد آنها را رسماً و طبق قوانین ایران محاکمه کند، «حکمشان سنگین خواهد بود» و ادامه داد: «شاید به مصلحت نباشد این حکم در مورد آنها اجرا شود».

او موسوی و مهدی کروبی را اپوزیسیون نامید و گفت: «اپوزیسیون نظام در هیچ کجای دنیا اجازه تلاش و فعالیت ندارد. مثل این می‌ماند که به کسی بگوییم تو اجازه انقلاب داری».

باهنر در ادامه با بیان این که «بهترین وضعیتی که می‌تواند ادامه پیدا کند همان حصر است» گفت: «یک موقع آقایان می‌گویند ما می‌خواهیم زندگی‌مان را بکنیم و کاری هم نداریم، اما یک موقع هم هست که می‌خواهند بیایند بیرون هجمه راه بیندازند. معلوم است که در این مورد نظام اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهد».

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پیشین نیروی انتظامی گفته است که حصر خانگی این رهبران به خواسته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    دکتر منیژه فاتحی پس از گذشت165روز از دستگیریش توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی هم‌چنان در شرایط نامعلومی به‌سر می‌برد.! با وجود نگرانی خانواده این دختر جوان و پیگیری از ، اما هنوز از محل نگهداری وی اطلاعی در دست نیست. به گزارش رسانه‌های کردی این دختر اهل بوکان در 15اسفند 94توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و پس از بازرسی منزلش وی را به مکان نامشخصی منتقل کرده‌اند

  • محمد شوری

    ‎مَحکَمه (ASSIZE)‎ added 2 new photos. November 30, 2015 · اگر ‫#‏حصر‬ ‫#‏کروبی‬ و ‫#‏میرحسین‬ موسوی برداشته شود چه می شود؟ این یک ‫#‏داستان‬ واقعی ست! بدنبال انتخاب مجدد«‫#‏محموداحمدی‬ نژاد»وتشکیک در شمارش آرا،«مهدی کروبی»و«میرحسین موسوی»به آن اعتراض کردند؛بعدش،اعتراضات مردمی هم بالاگرفت و جنبشی بنام«‫#‏جنبش‬ سبز»سر راه مان سبز شد! این سبز شدن،اولش همین جوری درست نشد؛قبلش با عکسی از میرحسین که شال سبزی رو گردنش انداخته بود،کلید خورده بود،یعنی یه چیزایی بعضی ها ازهمون اول میدونستن!؟ اعتراضات که اوج گرفت جنبش سبز هم به لیست جنبش های ما اضافه شد!! جنبش سبز،بابه حصر خانگی رفتن کروبی ومیرحسین،درنهایت فروکش کردوازاون زمان تا الان،دائما اینجا واونجادرمورد اینکه حصر لازم است یا اینکه برداشتنش واجب،کلی چیزا خوانده وشنیده و دیده ایم!وکلی دکان هم دراین وسط، در«بازار سیاست»باز شد! ...

  • Yeki

    اخه یکی به این نیست که بگه به شما چه اصلا تو کی باشی اصلا بدبختی شده ا