ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سارایوو از رابرت دنیرو تقدیر کرد

جشنواره فیلم سارایوو با نمایش فیلم «راننده تاکسی» و با تقدیر از رابرت دنیرو کارش را آغاز کرد. تاکسی‌رانان شهر هم به شیوه خودشان دنیرو را ستایش کردند .

جشنواره فیلم سارایوو شامگاه گذشته با نمایش فیلم «راننده تاکسی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با تقدیر از رابرت دنیرو کارش را آغاز کرد. تاکسی‌رانان شهر هم به شیوه خودشان دنیرو را ستایش کردند: با نصب تصاویر او روی شیشه‌ تاکسی‌ها.

رابرت دنیرو پس از دریافت جایزه «قلب سارایوو» به پاس دستاوردهای زندگی هنری‌اش

برای نخستین بار در تاریخ این جشنواره فیلم‌هایی با موضوع جنگ داخلی سارایوو به نمایش گذاشته نمی‌شود.

جشنواره فیلم سارایوو در سال ۱۹۹۵ هنگام محاصره سارایوو در جنگ داخلی یوگسلاوی سابق بنیان گذاشته شد. در آن زمان در این جشنواره ۳۷ فیلم از ۱۵ کشور جهان به نمایش درآمد و در شهری که محاصره شده بود، ۱۵ هزار نفر از مردم جنگ‌زده به تماشای این فیلم‌ها رفتند.

از سال ۱۹۹۶ جشنواره فیلم سارایوو یک جشنواره بین‌المللی‌ست.

آلما تاتاراجیک، مدیر جشنواره فیلم سارایوو به رسانه‌های خبری جهان گفته است: «لازم بود ۱۵ سال بگذرد تا ما بتوانیم از پیامدهای جنگ فاصله بگیریم.»

در بخش اصلی این جشنواره، ۸ فیلم برای به دست آوردن جایزه «قلب سارایوو» با هم رقابت می‌کنند. ۱۰ فیلم کوتاه و ۲۱ فیلم مستند هم در بخش‌های دیگر این جشنواره شرکت داده شده‌اند.

تاتاراجیک گفته است موضوعات فیلم‌ها بیشتر جهانی‌ست تا اقلیمی.

شامگاه گذشته، رابرت دنیرو، بازیگر سرشناس آمریکایی که با فیلم «راننده تاکسی» ساخته مارتین اسکورسیزی درخشید نیز به سارایوو رفته بود. از او به خاطر یک عمر دستاورد هنری تقدیر شد.

تقدیر راننده‌های تاکسی سارایوو از دنیرو به شیوه‌ای دیگر

دنیرو در «راننده تاکسی» نقش یک سرباز منزوی و خشمگین را بازی می‌کند که زندگی‌اش را از راه تاکسی‌رانی می‌گذراند و دلباخته یک زن تن‌فروش (با بازی جودی فاستر) می‌شود.

راننده‌های تاکسی شهر سارایوو پوستر دنیرو را روی تاکسی‌های خود نصب کرده بودند.

آن‌ها گفته‌اند: «بسیاری از همکاران ما پس از بازنشسته شدن از ارتش بوسنی به این شغل روی آوردند. برای نشان دادن همدلی و قدردانی از کاراکتر اصلی فیلم تصمیم گرفتیم تا خوش‌آمدگویی خود به رابرت دنیرو را به این شکل نشان دهیم.»

جشنواره فیلم سارایوو، مهم‌ترین جشنواره سینمایی بالکان تا ۲۰ اوت ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.