ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۴۵۰۰ امضا برای عذرخواهی صداوسیما به خاطر توهین به لیلا رجبی

دو روز پس از آنکه کارشناس ورزشی شبکه ورزش ورزشکار رشته پرتاب وزنه را «بی‌غیرت» خواند، نامه اعتراضی کنشگران مدنی و فعالان زنان به صدا و سیما بیش از ۴۵۰۰ امضا گرفت.

دو روز پس از آنکه کارشناس ورزشی شبکه ورزش لیلا رجبی ورزشکار رشته پرتاب وزنه را «بی‌غیرت» خواند، نامه اعتراضی کنشگران مدنی و فعالان زنان به صدا و سیمای ایران بیش از ۴۵۰۰ امضا گرفته است.

گزارش تلویزیونی مسابقه لیلا رجبی در المپیک، با حاشیه‌های عجیبی همراه بود؛ کارشناس برنامه، احسان مهاجر شجاعی، لیلا رجبی را خونسرد و ضعیف توصیف کرد و در نهایت او را به نداشتن «غیرت» متهم کرد. همزمان مجری برنامه هم به این تعبیر خندید.

پس از آن بود که هزاران توییت در توییتر و تعداد زیادی استتوس در شبکه‌های مجازی درباره این توهین عمومی به ورزشکار زن ایرانی منتشر شد و مخاطبان با هشتگ «باغیرت»، به این رفتار غیرحرفه‌‌ای و توهین‌آمیز اعتراض کردند. بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نوشته و کامنت در اینستاگرام در حمایت از این روزشکار ایرانی المپیکی با هشتگ «باغیرت» منتشر شده است.

معترضان به استفاده از کلمه غیرت که یک مفهوم غیرمدرن و ضد زن است اعتراض کرده‌اند. آنها همچنین می‌گویند که زنان ایرانی با کمترین امکانات وارد عرصه ورزش قهرمانی می‌شوند و تلاش آنها با چنین برخوردهایی سرکوب می‌شود.

در پی توهین مجریان شبکه ورزش به لیلا رجبی در المپیک، در بوشهر بنری در حمایت از او نصب شد.

فعالان مدنی و حوزه زنان در اعتراض به این برخوردها نامه‌ای خطاب به علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما نوشتند و در آن خواستند که این سازمان به خاطر توهین به یک ورزشکار ایرانی و بی‌غیرت خواندن او از روی آنتن شبکه ورزش عذرخواهی کند.

هشتگ این نامه با عنوان #صدا_وسیما_معذرت_خواهی_کند  در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

در نامه‌ کنشگران و فعالان اجتماعی آمده است: «شاید فراموش کرده باشید که زنان این سرزمین در فضای سراسر مردانه ورزش فرصت‌ها را غنیمت شمرده‌اند و با کمترین هزینه و امکانات، سهمیه المپیک را برای کشورشان به ارمغان آورده‌اند اما کارشناس دعوت شده به سیمای ملی که به نظر می‌رسد از سد گزینشی و مدیریتی سازمان صدا و سیما عبور کرده است، آن را نادیده گرفته و لیلا رجبی، ملی پوش قهرمان کشور را متهم به «بی‌غیرتی» کرده است که این تمسخر با خنده استهزا آمیز مجری برنامه هم همراه بوده است.

به نظر می‌رسد مطالعه اصول و مبانی سازمان صدا و سیما را که بر مبنای قانون اساسی نگارش شده است، به ضوابط و وظایف سازمانی مجموعه خود بیفزایید تا همکاران‌تان بیش از پیش با وظیفه خود آشنا شوند.»

نویسندگان این نامه آن را به وزیر ورزش و جوانان و به رئیس جمهوری هم رونوشت کرده‌اند.

در پی توهین مجریان شبکه ورزش به ‫لیلا رجبی, در ‫بوشهر بنری در حمایت از او نصب شد

لیلا رجبی، اهل کشور بلاروس و تبعه کشور ایران، دارنده هفت مدال آسیایی و نماینده ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ در رشته پرتاب دیسک، در واکنش به این توهین به خبرگزاری ایسنا گفته: «شنیدم که احسان مهاجرشجاعی در یک برنامه تلویزیونی و جلوی چشم ٧٠ میلیون ایرانی، مرا متهم به بی‌غیرتی کرده است در حالی‌که من در این ٨ سالی که در ایران هستم، افتخارات بیشتری نسبت به احسان مهاجر کسب کرده‌ام. همیشه تلاش کرده‌ام که پرچم ایران را بالا ببرم؛ چه با مربی، چه بی‌مربی. چه با امکانات، یا بی‌امکانات.»

احسان مهاجر شجاعی خود ورزشکاری است که در المپیک ٢٠٠٨ پکن، رتبه پنجاهم را به دست آورده است.

لیلا رجبی همچنین گفته: «گفتن بی‌غیرت به کسی، توهین بزرگی است و من از این بابت برای او خیلی متاسفم. من همیشه ایران را کشور خودم دانسته ام و کم برای موفقیت ایران کم نگذاشته‌ام.»

احسان مهاجرشجاعی اما در مورد اظهاراتش در شبکه ورزش در مورد لیلا رجبی گفته است: «من اصلا جمله‌ای در مورد بی‌غیرتی این ورزشکار به زبان نبردم و تنها گفتم که باید با غیرت و تمرکز بیشتری در مسابقه حاضر می‌شد و این هم حرف بدی نیست. شما ببینید رکورد او ۱۸ متر و در المپیک ۱۶ متر پرتاب می‌کند و نتیجه‌اش ضعیف است و آنطور که باید تلاش نکرد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    بی غیرت انها بودند که از سال ۵۷ با چماق بجان مردم افتادند و مردم فارس وعرب و لر و ترک و کرد و بلوچ و ترکمن را دسته دسته تیر باران کردند. بی غیرت انها بودند که طالقانی را مسموم کردند و تمام روحانیون ضد ولایت فقیه مثل شریعتمداری و منتظری را به تبعید و زنجیر کشیدند. بی غیرت انها بودند که با خفقان و سرکوب به دستگیری واعدام روشنفکران پرداختتد و قتلهای زنجیری راه انداختند و هر صدای اعتراض را جاسوس و صیهونیست و ضدانقلاب و شاهپرست و منافق و فتنه گر نامیدند و دست و پا شکستند.. بی غیرت انها بودند که وعده اتوبوس و مدرسه و بهداشت مجانی و بهشت را دادند و بجایش بحران گروگانگیری و جنگ ۸ ساله و موشک و بمب اتمی سازی و گرانی بیکاری و اعتیاد و فحشا را ارایه دادند. بی غیرت انها هستند که همچنان میلیاردها پول مردم ایران را غارت میکنند و با سرکوب و اعدام و دروغ و اتهام و تهدید و تبعید و اسیدپاشی و شلاق و شکنجه میخواهند به چپاول ادامه دهند!

  • فر

    بی *** والیبالیستها هستند که با کلی امکانات و پول و مزایا زنگ تفریح تیم روسیه شده بود طوری که شهرام محمودی در وسط زمین در حین بازی لقمه میخورد و انگار نه که بازی های رسمی المپیک است طوری بازی را با *** بازی کردند که انگار برای تفریح آمده اند . ای کاش قطره ایی از غیرت خانم رجبی در تن یک یک بازیکنان بود . دریغا از این بازیکن سالاری و بی غیرتی

  • neda

    المپیک برای همه محل شادی و رقص و جذابیت میباشد غیراز برای حکومت اسلامی که تیم والیبال و کشتی گیرش بر خلاف روح المپیک برخورد فیزیکی با حریف میکند و اینترنت و ماهواره سانسور و پارازیتی میشود تا مردم از تماشای بدون سانسور محروم شوند... چند مدال نیز حاصل تلاش انفرادی ورزشکاران میباشد و حکومت از دادن پیراهن ورزشی با کیفیت و بتعداد مناسب خودداری میکند و زن ورزشکار بعداز نگرفتن مدال بی غیرت نامیده میشود ! در حالیکه هزارها ورزشکار دیگرحذف میشوند بدون انکه مورد تهمت و سرزنش قرار گیرند

  • كوروش

    كشورى كه روز به روز به بى فرهنگى و بى سوادى ميره انتظارى نبايد داشت اميدوارم روزى از دست اين ادمهايى كه در راس كار هستند نجات پيدا كنيم ،كسانى كه نه ايران رو دوست دارن نه از مردم و ورزشكارانش حمايت ميكنن ،ما ايرانى مدرن و پارلمانى ميخواهيم ايرانى كه شاه سنبل ما ايرانى ها باشه ، بايد اتحاد داشته بايد ايرانبانو رو نجات بديم بايد از فكر تجزيه و افكار چپولى كه بهتر بگم ماركسيستى بيايم بيرون ،كشور ما داره فرهنگش رو از دست ميده خواهشن به اعتراض ها ادامه بديم تا به جايگاه واقعى خو دمان برسيم ... ❤️ اين سايت تو كادر گوشيم جا نشد اميدوارم كه غلط املائى نداشته باشم چون نصفش رو نميديدم

  • Behrouz

    مگر در جهان کشور قحط بود که مجبور شده به ایران که با زور حجاب به سرش انداخته و اگر تار موئی در خیابان نشان دهد چهره زیبایش را خون آلود کرده ودر کمیته هم سرنوشت دیگری میتواند داشته باشد، بیاید و تازه عنوان بی غیرت را هم یدک داشته باشد. این کشور لیاقت فداکاری ندارد و آمدن به ایران که همه از آن فرار میکنند اشتباه عظیمی بوده است.

  • david

    بی غیرت آخوندهای ایران هستند

  • niloufar jalali

    Dorood bar khanome rajabi

  • مریم

    احسان مهاجر باید خجالت بکشه