ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمیسیون امنیت ملی: بخشی از سامانه موشکی اس-۳۰۰ در ایران مستقر شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که روسیه تحویل موشک‌های اس-۳۰۰ را «مرحله به مرحله» انجام می‌دهد و از این رو «پیگیری حقوقی این موضوع در حال حاضر ضرورتی ندارد».

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران از استقرار بخشی از سامانه موشکی اس-۳۰۰ در ایران خبر داد.

ارتش ایران در رژه‌ای در فروردین ماه یک سامانه موشکی اس ـ ۳۰۰ را به نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری میزان، نقوی حسینی یکشنبه ۲۴ مرداد گفت که بخشی از سامانه موشکی اس-۳۰۰ که قرار بود از طرف روسیه به ایران تحویل داده شود در ایران مستقر شده و به همین دلیل ایران بابت دیرکرد روسیه در انجام تعهداتش شکایت نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که روسیه تحویل موشک‌های اس-۳۰۰ را «مرحله به مرحله» انجام می‌دهد و از این رو «پیگیری حقوقی این موضوع در حال حاضر ضرورتی ندارد».

برپایه توافق‌نامه‌ای که اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی میان تهران و مسکو به امضا رسید، قرار بود روسیه پنج سامانه دفاع ضدموشکی اس – ۳۰۰ را به قیمت حدود ۸۰۰ میلیون دلار به جمهوری اسلامی بفروشد. این توافق با وجود پیش‌پرداخت ۱۶۷ میلیون دلاری ایران به روسیه، به دلیل قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت و تعهدات الزام‌آور آن بر هم خورد. فسخ این توافق به دستور دمیتری مدودف، رئیس‌ جمهوری وقت روسیه در سال ۲۰۰۹ انجام شد.

در پی تفاهم هسته‌ای لوزان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهوری کنونی روسیه اجازه فروش سامانه موشکی اس – ۳۰۰  به ایران را که شش سال ممنوع شده بود صادر کرد.

نقوی حسینی درباره خبر استقرار این سامانه در شمال شرق تهران گفت: «ما قرار نیست مکانی را که اس-۳۰۰ مستقر شده اعلام کنیم ولی باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که روس ها بخشی از تعهدات خود را در قبال واگذاری این سامانه انجام دادند و بخشی از اس-۳۰۰  در کشور مستقر و کارهای عملیاتی آن در حال انجام است».

روسیه ۱۴ تیر اعلام کرد که دومین بخش از سامانه موشکی اس-۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد. در فروردین گذشته شماری از رسانه‌های ایران خبر داده بودند که محموله‌ای از این سامانه موشکی وارد بندرانزلی شده است، اما دولت به طور رسمی این خبر را تأیید نکرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.