ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شب باشکوه آخرین قهرمانی فلپس و دومین مدال طلای کاروان ایران‎

شب باشکوه ریو برای آمریکا با ایستادن مایکل فلپس بر آخرین سکوی قهرمانی و گرفتن آخرین مدال طلایش گذشت. او با ۲۸ مدال از چهار المپیک با چشمان اشک‌بار به کار خود پایان داد.

شب باشکوه ریو برای آمریکا با ایستادن مایکل فلپس بر روی آخرین سکوی قهرمانی و گرفتن آخرین مدال طلای این شناگر افسانه‌ای تمام دوران المپیک گذشت. او با ۲۸ مدال (۲۳ طلا در چهار المپیک از سال ۲۰۰۴) با چشمان اشک‌بار به کار خود پایان داد.

فلپس در ریو پنج عنوان قهرمانی المپیک یعنی پنج طلای دیگر به گنجینه افتخاراتش افزود و با آخرین مدال شنای ریو یک‌هزارمین مدال تاریخ المپیک‌های آمریکا در همه رشته ها در تمام دوران را به دست آورد.

برای ورزش ایران اما سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمان المپیک ریو شد: دومین مدال طلای ایران در ریو.

مرادی که به دلیل مثبت بودن آزمایش دوپینگش دو سال از حضور در رقابت‌ها محروم شده بود با مجموع ۴۰۳ کیلو‌گرم قهرمان المپیک شد. سهراب مرادی پس از قهرمانی المپیک گفت: «وقتی یک ورزشکار دوپینگ می‌کند خیلی چیزها را ازدست می‌دهد . من در خانه تمرین کردم و می‌دانستم همیشه فرصتی برای جبران هست.»

این ششمین مدال طلای تاریخ وزنه‌برداری ایران بود.

در دسته ۹۴ کیلو‌گرم، آدریان زیلینسکی وزنه‌بردار لهستانی و برنده مدال طلای المپیک لندن در آستانه رقابت ها دوپینگی شناخته شد و کنار رفت.

دیشب ملکه دوی سرعت زنان هم شناخته شد. الین تامسون جاماییکایی با زمان ۱۰ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه.

مو فرح، دونده بریتانیایی دوی ۱۰‌هزار متر با وجود زمین خوردن در میانه این رقابت، شکست نخورد و مانند چهار سال پیش طلا گرفت.

مونیکا فویک ۲۲ ساله هم نخستین زن تاریخ پورتوریکو شد که در تنیس انفرادی زنان مدال طلا گرفت.

دیدار پایانی تنیس مردان را هم اندی موری مدافع عنوان قهرمانی برابر دل پوترو از آرژانتین برگزار می کنند.

یک نفر در برابر همه

اوسین بولت، غول دوهای سرعت جهان، امشب در نیمه پایانی دوی ۱۰۰ متر المپیک می‌دود. این شاید برای آخرین حضور و رقابت او در ورزش حرفه‌ای‌ باشد.

اوسین بولت جاماییکایی، سریع‌ترین مرد جهان در دو المپیک پیشین با شش مدال طلا، برای نخستین بار با کفش‌های سنتتیک آبی رنگ، آخرین پدیده آدیداس می‌دود.

به این ترتیب احتمالا شبی تاریخی در خاطرات دهه‌های آینده ورق خواهد خورد. در رقابت امشب سریع‌ترین مردان جهان اما حسن تفتیان، نماینده ایران نیز حضور دارد.

در ایران اما کرمانشاه و مناطق کردنشین برای استقبال از کیانوش رستمی، نخستین مدال‌آور ایران در المپیک ریو آماده می‌شوند.

فرزاد فرهادی، ورزشکار ایرانی ساکن شهر کرمانشاه در این‌باره با رادیو زمانه گفت‌و‌گو کرده است:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    المپیک برای همه محل شادی و رقص و جذابیت میباشد غیراز برای حکومت اسلامی که تیم والیبال و کشتی گیرش بر خلاف روح المپیک برخورد فیزیکی با حریف میکند و اینترنت و ماهواره سانسور و پارازیتی میشود تا مردم از تماشای بدون سانسور محروم شوند... چند مدال نیز حاصل تلاش انفرادی ورزشکاران میباشد و حکومت از دادن پیراهن ورزشی با کیفیت و بتعداد مناسب خودداری میکند و زن ورزشکار بعداز نگرفتن مدال بی غیرت نامیده میشود ! در حالیکه هزارها ورزشکار دیگرحذف میشوند بدون انکه مورد تهمت و سرزنش قرار گیرند