ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازی‌های المپیک ریو؛ ایرانی‌ها چه فکر می‌کنند؟‎

پس از شش روزی که از المپیک ریو گذشته است، مردم در ایران چگونه به این بزرگ‌ترین جشن ورزشی جهان نگاه می‌کنند و نظرشان درباره نتایج ضعیفی که کاروان ایران تا اینجای کار گرفته است، چیست؟ آیا المپیک تاثیری بر زندگی آن‌ها گذاشته است؟

یک روز دیگر از بازی‌های المپیک ریو گذشت و مایکل فلپس، شناگر تمام ناشدنی آمریکایی بیست و دومین مدال طلایش را گرفت.

فرانسه و آلمان هم روز ششم را با خوشحالی پشت سر گذاشتند. آلمان با سه طلای روز ششم در تیراندازی و قایقرانی خود را به مکان نهم جدول مدال ملت‌ها رساند و فرانسه هم پنج مدال از دوچرخه‌سواری و جودو گرفت و در جای یازدهم ایستاد.

اما مردان کشور کوچک فیجی (مجمع‌الجزایر واقع در اقیانوس اطلس) با نخستین مدال المپیک‌شان به مدال‌آوران تاریخ المپیک‌ها پیوستند. آن‌ها در راگبی هفت نفری مردان با شکست تیم بریتانیا با نتیجه ۴۳ بر هفت اول شدند.

الیزا دی فرانسیسکا، نخستین ورزشکاری شد که برای جشن مدالش نه با پرچم کشورش ایتالیا که با پرچم آبی رنگ و ستاره‌های زرد رنگ اتحادیه اروپا ظاهر شد.

فرانسیسکا در المپیک چهار سال پیش لندن مدال طلا گرفته بود و این بار به مدال نقره رسید.

به نوشته روزنامه ایتالیایی کوریردلاسرا، فرانسیسکا رکوردی به جای گذاشت که هرگز شکسته نمی‌شود: نخستین ورزشکار زیر پرچم اتحادیه اروپا.

حرکت او بسیار نمادین بود. او در برابر عکاسان و خبرنگارانی از نقاط مختلف جهان با در دست داشتن پرچم آبی با ستاره‌های زرد اتحادیه اروپا گفت: «من این مدال نقره‌ام را به یادبود قربانیان حمله‌های تروریستی پاریس و بروکسل اهدا می‌کنم برای این که بگویم اروپا همچنان وجود دارد و در برابر تروریسم متحد است.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که او هم ایتالیایی‌ست در توییتر خود نوشت: «برای او دو بار دست زدم و تحسینش کردم به ویژه برای این‌که پرچم اروپا نشان دهنده بهترین آرمان جوان‌هاست.»

در یک رویداد نادر در المپیک‌ها در شنای ۱۰۰ متر زنان که در آن ملکه سرعت شناخته می‌شود زمانی که سیمون مانوئل، نخستین شناگر آفریقایی-آمریکایی به خط پایان رسید، متوجه شد که مدال طلا تنها برای او نیست و باید آن را با یک نوجوان کانادایی یعنی پنی اولکسیا تقسیم کند.

دست این دو شناگر همزمان دیوار پایان خط ۱۰۰ متر استخر المپیک را لمس کرد.

در ششمین روز بازی‌های المپیک ریو اما پرونده ۹ زن شرکت کننده ایران در این بازی‌ها بسته شد. جودو و دوچرخه‌سواری مردان هم با نتایج ضعیفی المپیک ریو را ترک کردند.

تنها تیم ملی والیبال ایران با نخستین پیروزی در تاریخ المپیک‌ها برابر کوبا شانس رفتن به دور دوم رقابت‌های والیبال المپیک را به دست آورد.

والیبالیست‌های ایران باید فردا در برابر مصر پیروز شوند.

پس از شش روزی که از المپیک ریو  گذشته است، مردم در ایران چگونه به این بزرگ‌ترین جشن ورزشی جهان نگاه می‌کنند و نظرشان درباره  نتایج ضعیفی که کاروان ایران تا اینجای کار گرفته است، چیست؟ آیا المپیک تاثیری بر زندگی آن‌ها گذاشته است؟

رادیو زمانه این پرسش‌ها را با فرزاد فرهادی، ورزشکار ایرانی ساکن شهر کرمانشاه در میان گذاشته است. 

صحبت‌های او را از اینجا بشنوید:

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.