ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عبدالفتاح سلطانی، همچنان در زندان

مائده سلطانی می‌گوید پدرش یک سوم از دوران محکومیتش را پشت سر گذاشته است اما با آزادی مشروط او موافقت نمی‌کنند.

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی وکیل دادگستری زندانی می‌گوید که علی‌رغم این که پدرش یک سوم از دوران محکومیت خود را گذرانده است با آزادی مشروط او موافقت نشده است.

دختر عبدالفتاح سلطانی خواهان آزادی مشروط پدرش شد

سایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران یکشنبه ۲۴ مرداد نوشت که دختر عبدالفتاح سلطانی گفته است که رییس کانون وکلای تهران طی نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نوشته که توانایی‌های قانونی در پرونده پدرش وجود دارد تا بر اساس آن او مشمول حال آزادی مشروط شود، اما تاکنون هیچ پاسخی از مسوولان نشنیده‌اند».

مائده سلطانی همچنین گفت: «پدرم پنج سال است که در زندان به سر می برد. او دچار بیماری های گوارشی، دیسک کمر، نوسان فشار خون و بیماری قلبی است. یکبار دچار حمله قلبی شد که به خیر گذشت، اما هر بار امکان این به خیر گذشتن نیست. ما واقعا می خواهیم طبق قانون پدرم که شرایط آزادی مشروط را دارد هر چه زودتر آزاد شود».

عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر ۱۹ شهریور ۹۰ دستگیر و در دادگاه بدوی به اتهام «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر» و «تحصیل مال حرام» به ۱۸ حبس با تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

این حکم دو بار، یک بار در دادگاه تجدید نظر و بار دوم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی شکسته شد و به ۱۰ سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی، چنانچه فردی به بیش از ۱۰ سال حبس محکوم باشد، دادگاه صادرکننده حکم می‌تواند پس از تحمل یک سوم از دوران محکومیت، حکم آزادی مشروط او را صادر کند.

سلطانی به بیماری قلبی و فشار خون مبتلا است و بارها در دوران حبس خود به بهداری زندان مراجعه کرده است. او همچنین در طول دوران حبس خود، با کاهش وزن شدید مواجه شده است و در این مدت تنها دو بار به مرخصی رفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.