ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: افزایش پنج درصدی قیمت ارز

افزایش قیمت ارز در سال‌جاری قطعی است. رئیس کل بانک مرکزی ایران می‌گوید که شرایط برای یکسان سازی نرخ ارز فراهم شده و افزایش قیمت ارز اقتضاء بازار است.

نرخ برابری ریال در بربر ارزهای خارجی دوباره کاهش می‌یابد.

قیمت دلار بار دیگر افزایش یافت. عکس- آرشیو

پس از اینکه بازار ارز ایران در دو هفته گذشته با نوسان قیمت روبه‌رو بود، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران عصر سه شنبه ۲۶ مرداد افزایش قیمت ارز را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری «مهر»، سیف افزایش قیمت را طبیعی دانست و گفت که زمینه‌سازی لازم برای یک‌سان‌سازی نرخ ارز فراهم شده است.

او میزان افزایش قیمت ارز را حدود ۵ درصد دانست و گفت که افزایش قیمت‌ها بر اساس اقتضاء بازار بوده و دولت تلاش کرده است که پس از برجام نرخ ارز را یکسان کند.

سیف پیش از این گفته بود که دولت تا پایان امسال نرخ ارز را یکسان خواهد کرد. در همین راستا از مرداد امسال بانک‌های ایران اجازه دارند که بدون محدودیت ارز خرید و فروش کنند.

رئیس کل بانک مرکزی دلیل تاخیر در اجرای سیاست ارز تک‌نرخی را «نوسانات قیمت نفت» عنوان کرد و از دو برابر شدن درآمدهای ارزی دولت جمهوری اسلامی پس از اجرای برجام خبر داد.

او بدون اینکه میزان درآمدهای ارزی دولت را در سال گذشته اعلام کند، گفت که برخی از محدودیت‌های تحریم همچنان پابرجا است و در صورت رفع این محدودیت‌ها، «تحولات بزرگ در نظام بانکی و سرمایه‌گذاری ایران صورت می‌گیرد».

سیف همچنین از افزایش تسهیلات دهی بانک‌ها در سال‌جاری خبر داد. به گفته او به دلیل افزایش درآمدهای ارزی، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ۴۶۰ هزار میلیاردی تومانی مشکل نخواهند داشت.

سیف در حالی از افزایش توان اعتباردهی بانک‌ها خبر داده که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بهار امسال در گزارشی از «ورشکستگی بخشی از نظام بانکی» خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران در همین حال گفته است که سرمایه بانک‌ها باید افزایش یابد. هیئت دولت بهار امسال در لایحه اصلاح نظام بانکی، بانک‌ها را به افزایش سرمایه موظف کرد. برپایه این لایحه، بخشی از اعتبار مورد نیاز برای افزایش سرمایه بانک‌ها از محل درآمدهای ارزی پس از برجام تامین خواهد شد.

در همین زمینه

سیاست ارز تک‌نرخی در ایران کلید خورد

«ارز تک‌نرخی و سود بانکی تک‌رقمی می‌شود»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نازی

    اقلا علت را هم بگویند چکونه است که از جنگ با دلاری ها آمدیم بیرون ولی باز زیر دلار ناک اوت شدیم و روز بروز ناک اوت تر؟ نکنه اونی که ناک اوت میکنه ارز مارو، دلاری ها نیستند، صناری ها هستند؟