ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چالش دولت و مجلس بر سر قیمت بنزین

دولت پیش از آنکه مجلس در باره قیمت بنزین تصمیم بگیرد، واگذاری جایگاه‌های عرضه سوخت به شرکت‌های صاحب برند را آغاز کرده است.

پیشنهاد دولت برای تک نرخی شدن بنزین در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رد شد.

در حالیکه وزیر نفت ایران صبح سه شنبه ۲۶ مرداد در حال رایزنی با رئیس مجلس و نمایندگان درباره قراردادهای نفتی مجلس بود، رسانه‌ها از «عدم تصویب حذف کارت سوخت» خبر دادند.

دولت در لایحه اصلاح بودجه ۹۵ خواستار حذف کارت سوخت و عرضه تک نرخی بنزین شده است. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس دوشنبه ۲۵ مرداد گفته بود که این پیشنهاد در کمیسیون رای نیاورد.

با این حال اسدالله قره‌خانی عصر سه‌شنبه ۲۶ مرداد به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که «این مصوبه نهایی نیست». به گفته او مصوبه کمیسیون انرژی باید در کمیسیون برنامه و بودجه هم به رای گذاشته شود.

پیش از این مجلس در بررسی قانون بودجه ۹۵، دولت را به ارائه بنزین دو نرخی موظف کرده بود. وزیر نفت و سخنگوی دولت این ارائه بنزین دو نرخی را زمینه‌ساز برای قاچاق عنوان کرده و خواستار لغو این مصوبه شده‌اند.

آغاز به کار «برندینگ»

هم‌زمان با انتشار این خبرها، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از آغاز به کار برنامه «برندینگ‌» جایگاه‌های عرضه سوخت تا پایان شهریور امسال خبر داد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران زمستان سال گذشته از برنامه دولت برای واگذاری عرضه سوخت به شرکت‌های خصوصی خبر داده و گفته بود که این طرح به منظور رقابتی کردن بنزین صورت می‌گیرد.

بر اساس این طرح جایگاه‌های عرضه سوخت به شرکت‌ها واگذار خواهد شد. ناصر سجادی مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران در همین رابطه به خبرگزاری مهر گفت که قیمت سوخت در جایگاه‌های واگذار شده بر اساس نرخ مصوب سایر جایگاه‌ها خواهد بود.

به گفته او، جایگاه‌های واگذار شده به شرکت‌های صاحب برند، امکان افزایش قیمت بنزین را بر مبنای خدماتی که ارائه می‌دهند دارند.

سجادی گفت که مجوز سه شرکت برای ارائه این خدمات صادر شده و  ۱۰ شرکت تا پایان شهریور امسال مجوز احداث جایگاه‌های زنجیره‌ای را دریافت می‌کنند.

در همین زمینه

افزایش قیمت بنزین در نیمه دوم امسال؛ ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان

افزایش قیمت بنزین؛ از تکذیب تا حمایت دولت

وزیر نفت: طرح آزادسازی قیمت بنزین به جریان می‌افتد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.