ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بروجردی: جنگنده‌های روسی در همدان فقط سوخت‌گیری می‌کنند

به‌نظر می‌رسد مقامات ایرانی واکنش‌های خود به استفاده جنگنده‌های روسی از پایگاه نوژه همدان را هماهنگ کرده‌اند. رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز همچون علی لاریجانی گفت جنگنده‌ای در این پایگاه مستقر نشده و هواپیماهای روسی در آن‌جا تنها سوخت‌گیری می‌کنند.

علی لاریجانی گفته بود ایران هیچ پایگاه نظامی در اختیار روسیه قرار نداده است، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران ضمن تأیید این سخن می‌گوید جنگنده‌های روسی از پایگاه نوژه همدان فقط برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند.

علاءالدین بروجردی: سوخت‌گیری جنگنده‌های روسی در پایگاه نوژه همدان با مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت

به گزارش سایت خانه ملت، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران چهارشنبه ۲۷ مرداد گفت: «آن‌چه در پایگاه نوژه همدان رخ می‌دهد پرواز هواپیماهای روسیه است که براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب همکاری‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق است.»

بروجردی این همکاری را در راستای توسعه هدف جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت این همکاری «مغایرتی با قانون اساسی ندارد چرا که پایگاه هوایی همدان نه پایگاه روسیه شده و نه جنگنده‌ای در پایگاه نوژه مستقر شده است.»

روز سه‌شنبه ۲۶ مرداد روسیه اعلام کرد که تعدادی از جنگنده‌های توپولوف خود را در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر کرده است و این جنگنده‌ها نخستین عملیات هوایی خود از این پایگا‌ه‌ را در حلب انجام داده‌اند. وزارت دفاع روسیه این خبر را تأیید کرد اما مقامات ایرانی به‌صراحت از آن چیزی نگفتند.

به‌گفته بروجردی «تنها اقدامی که صورت می‌گیرد این است که هنگام پرواز اجازه داده می‌شود جنگنده‌های روسی برای دریافت سوخت در چارچوب همکاری‌های دوجانبه و چهارجانبه از این پایگاه استفاده کنند که  در این چارچوب، همکاری‌ها کاملاً منطقی است.»

علی لاریجانی، رئیس مجلس چهارشنبه ۲۷ مرداد در جلسه مجلس گفت ایران هیچ پایگاه نظامی نه به روسیه نه به کشور دیگری نداده است.

صبح چهارشنبه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در سخنانی از استقرار جنگنده‌های روسیه در پایگاه نوژه همدان انتقاد کرده و آن را خلاف قانون اساسی دانسته بود. لاریجانی در پاسخ او این موضوع را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    قراردادترکمن چای حاصل فتوای بیخردانه جنگ جنگ تا پیروزی اخوندها علیه روسها بود و حالا قرارداد ترکمن چای دوم برای حفظ حافظ اسد قاتل و منفور مردم سوریه !