ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری ۶۳ دختر و پسر در دو مهمانی در شمال شرق شیراز

فرمانده نیروی انتظامی شیراز گفته است مردم این مهمانی‌ها را گزارش کرده‌اند و به دنبال آن نیروی انتظامی در عملیاتی مشترک با «یکی از سازمان‌ها»، ۶۳ دختر و پسر نیمه عریان را بازداشت کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شیراز از دستگیری ۶۳ دختر و پسر در دو مهمانی در شمال شرق شیراز خبر داده است.


یوسف ملک‌زاده به خبرگزاری تسنیم گفته است که مردم این مهمانی‌ها را گزارش کرده‌اند و به دنبال آن نیروی انتظامی در عملیاتی مشترک با «یکی از سازمان‌ها»، ۶۳ دختر و پسر نیمه عریان را بازداشت کرده است.

او به نام این سازمان اشاره نکرده است.

این سرهنگ نیروی انتظامی با اشاره به برخورد پلیس با برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های مختلط در باغ‌ها و باغ‌تالارهای شیراز گفته است در این دو مهمانی مختلط که شب گذشته (پنج‌شنبه ۲۸ مرداد) برگزار شده، دختر و پسرها «تحت عنوان برگزاری جشن تولد» جمع شده بودند که پس از حضور پلیس، تمامی این افراد بازداشت و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شیراز از نظارت پلیس بر اماکن، باغ‌ها و باغ‌تالارهای شهر شیراز خبر داده و گفته است که با توجه به جاذبه باغ‌های اطراف شیراز، پلیس سعی کرده تا نظارت کاملی بر این منطقه داشته باشد و این نظارت‌ها در تابستان تشدید می‌شوند: «معاونان و روسای پلیس، در بازدیدهای سرزده خود نظارت دقیقی بر این اماکن اعمال می‌کنند.»

با توجه به انتشار خبرهای مکرر برخورد نیروی انتظامی با مهمانی‌ها در ایران و بازداشت گسترده حاضران در این مهمانی‌ها، به نظر می‌رسد که برخوردها در این زمینه شدیدتر شده است.

در یکی از آخرین موارد این دستگیری‌ها، نیروهای بسیج سپاه پاسداران تهران بیست و ششم مرداد ماه به یک مهمانی در پارک سرخه‌حصار واقع در شرق تهران حمله و بیش از ۶۰ دختر و پسر را بازداشت کردند:

بازداشت شهروندان در مهمانی‌ها سال‌هاست به رویه‌ای عادی در جمهوری اسلامی تبدیل شده، اما در یک سال اخیر خبرهایی از این دست در خبرگزاری‌های رسمی جمهوری اسلامی بیش‌تر منتشر می‌شوند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگو و معاون اول قوه قضاییه ایران به‌تازگی خبر از قرائن و شواهدی داده بود که بر اساس آن‌ها برگزاری پارتی‌ها و حضور دخترها و پسرها در آن‌ها هدایت‌شده و هدفمند است.

او از سیستم‌های اطلاعاتی و انتظامی خواسته بود تا این موضوع را پیگیری کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    از آغاز اشغال ایران در سال ۱۳۵۷ این دسگیری هاو یورش ها یکی از بزرگترین در آمدهای نیروی انتظامی و بسیج و پاسدارها بوده و عوامل مربوطه بوده و اینها این دزدیها و رشوه ها را به تنهایی نمیخورند و با بالا دستی ها تقسیم میکنند ، فساد همه گیر دولتی در ایران انواع و اقسام راههای آزار مردم و بویژه جوانان برای کسب در آمد را قانون مینامد