ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آنکارا می‌خواهد قبل از سال ۲۰۲۳ عضو اتحادیه اروپا شود

در حالی‌که در ماه‌های اخیر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا پرتنش بوده و این کشور در بحران شدیدی به‌سر می‌برد، آنکارا در نظر دارد در عرض شش سال آینده به عضویت اتحادیه اروپا در آید.

به‌رغم روابط پرتنش ماه‌های اخیر ترکیه و اتحادیه اروپا، آنکارا می‌خواهد در شش سال آینده به عضویت اتحادیه اروپا در آید.

سلیم ینل، سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا، در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دی ولت» گفته است ترکیه می‌خواهد قبل از سال ۲۰۲۳، سالی که جمهوری ترکیه ۱۰۰ ساله می‌شود، به عضویت اتحادیه اروپا در آید.

سلیم ینل ترکیه را مشتاق عضویت کامل در اتحادیه اروپا خواند و گفت این قابل قبول نیست که به‌مدت طولانی ترکیه عضو این اتحادیه نباشد.

در یک سال گذشته اتحادیه اروپا و ترکیه روابط پرتنشی داشتند. موضوع شمار زیاد پناهجویانی که از این کشور به سوی اروپا می‌رفتند موجب شد که تا پس از چند دور مذاکره طولانی سرانجام دو طرف بر سر نگه‌داری پناهجویان در ترکیه به‌شرط تأمین هزینه لازم و همچنین وعده آزاد کردن صدور روادید به شهروندان ترک برای سفر به اروپا توافق کنند. موضوع آزادی بیان و مطبوعات در ترکیه و همچنین برخورد دولت ترکیه با حقوق کردها نیز از جمله موارد مورد اختلاف دو طرف است.

سلیم ینل در این گفت‌وگو از اتحادیه اروپا خواست تا آزاد کردن صدور روادید به شهروندان ترک را تضمین کند. او گفت آنکارا تردید دارد که اتحادیه اروپا به این اقدام عمل کند حتی اگر ترکیه همه شروط لازم را برآورده سازد.

اتحادیه اروپا معتقد است که ترکیه پیش از عملی کردن حق سفر بدون ویزا به شهروندانش باید دست به اصلاحاتی بزند، از جمله این‌که قانون مورد مناقشه ضد ترور را که علیه روزنامه‌نگاران و دانشگاهیان است تغییر دهد.

ینل ابراز اطمینان کرد که آنکارا و بروکسل می‌توانند بر سر تغییر قانون ضدتروریستی ترکیه راه حلی پیدا کنند. او گفت حق سفر بدون ویزا به شهروندان ترک در هر حال در سال جاری باید اجرا شود و عملی کردن آن در سال ۲۰۱۷ «قابل قبول نیست».

سفیر ترکیه در اتحادیه اروپا در حالی از عضویت کشور خود در اتحادیه اروپا سخن گفته است که در روزهای پس از کودتای نافرجام در ترکیه مقامات این کشور محدودیت‌های بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده‌اند که مورد اعتراض نهادهای مدافع حقوق بشر بوده است. افزون بر بازداشت‌های گسترده پس از کودتا، مسئولان دولت ترکیه بارها از احتمال بازگرداندن حکم اعدام به قوانین کشور حرف زده‌اند، در حالی‌که رعایت حقوق بشر و مخالفت با اعدام از موارد کلیدی قوانین اساسی اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند و ترکیه برای عضویت در آن این قوانین را باید بپذیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.