ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واشنگتن پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار برای آزادی زندانیان به ایران را تأیید کرد

ایالات متحده اذعان کرد که در ماه ژانویه گذشته برای آزادی اتباع زندانی خود در ایران، ۴۰۰ میلیون دلار به تهران پرداخت کرده است، اما آن را «باج‌خواهی» ندانست.

ایالات متحده اذعان کرد که در ماه ژانویه گذشته برای آزادی اتباع زندانی خود در ایران، ۴۰۰ میلیون دلار به تهران پرداخت کرده است، اما آن را «باج‌خواهی» ندانست.

به‌گفته جان کربی ارسال ۴۰۰ میلیون دلار به ایران پس از آن صورت گرفت که آمریکا اطمینان یافت هواپیمای حامل پنج شهروند آمریکا از تهران پرواز کرده است

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره گفت از آن‌جایی که ایالات متحده نگران آن بود ایران به وعده خود برای آزادی زندانیان آمریکایی عمل نکند و به‌دلیل بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا، واشنگتن به‌دنبال استفاده از حداکثر اهرم‌ها در این رابطه بود.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال در آغاز ماه اوت نوشته بود که واشنگتن روز ۱۷ ژانویه معادل ۴۰۰ میلیون دلار اسکناس‌های بسته‌بندی‌شده یورو و فرانک سوئیس را روی یک پالت با هواپیمای باری به ایران فرستاده است.

جمهوری‌خواهان آمریکا پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران را «باج دادن» به جمهوری اسلامی خوانده بودند اما باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هر گونه پرداخت «باج» برای آزادی پنج آمریکایی را رد کرده بود.

به‌گفته جان کربی ارسال ۴۰۰ میلیون دلار به ایران پس از آن صورت گرفت که آمریکا اطمینان یافت هواپیمای حامل پنج شهروند آمریکا از تهران پرواز کرده است و این دو اقدام همزمان انجام شد.

در روز ۱۶ ژانویه ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان توافقنامه خود بر سر برنامه هسته‌ای ایران را به اجرا گذاشتند. این توافق تاریخی ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ در وین صورت گرفت.

در همان تاریخ ۱۶ ژانویه واشنگتن و تهران از مبادله زندانیان خود خبر دادند. چهار شهروند ایرانی ـ آمریکایی، از جمله جیسون رضائیان، فرستاده واشنگتن پست در ایران و یک آمریکایی، پنج شهروندی بودند که فردای این روز ایران آن‌ها را آزاد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • n

    از همه چی پول در میارن آخرشم نصف ایرانیا گرسنه ان. مرگ بر آمریکا