ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: اسد می‌تواند در پروسه صلح سوریه شرکت کند

ییلدیریم گفت که دولتش به هیچ وجه قصد ندارد بار دیگر با حزب کارگران کردستان پیمان‌نامه صلحی به امضا رساند و معتقد است در آینده سوریه نیروهای کرد، داعش و اسد جایی ندارند.

بن‌علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه گفت که کشورش قصد دارد که حضور بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را در پروسه انتقال قدرت بپذیرد اما تأکید کرد که او در آینده سوریه جایی ندارد.

ییلدیریم حضور اسد را در مذاکرات سوریه امکان‌پذیر و «تسهیل کننده پروسه انتقال قدرت» در سوریه دانست

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ییلدیریم شنبه ۲۰ اوت/ ۳۰ مرداد در کنفرانس خبری در استانبول گفت که ترکیه خواهان آن است که نقش فعال‌تری در زمینه پروسه صلح سوریه و در نتیجه در منطقه طی شش ماه آینده بازی کند.

نخست وزیر ترکیه گفت: «آیا سوریه می‌تواند اسد را در دراز مدت پذیرا باشد؟ البته که نه. ایالات متحده و روسیه می‌دانند که اسد به نظر نمی‌رسد که کسی باشد که بتواند مردم را گرد هم آورد».

ییلدیریم حضور اسد را در مذاکرات سوریه امکان‌پذیر دانست و گفت که شرکت او در این مذاکرات می‌تواند پروسه انتقال قدرت را تسهیل کند.

او اضافه کرد: «اما ما بر این باوریم که نباید نیروهای کرد، داعش و اسد در آینده سوریه باشند».

ترکیه یکی از حامیان نیروهای مخالف اسد در سوریه است و بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار پناهنده سوری را میزبانی می‌کند.

دولت ترکیه از سال گذشته با لغو پیمان خود با حزب کارگران کردستان، به شهرهای کردنشین جنوب شرقی این کشور و چندین مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه و عراق حمله کرده است. مقامات ترکیه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در شمال سوریه را تروریست می‌داند.

ییلدیریم گفت که ترکیه در شش ماه آینده نقش فعال‌تری در سوریه ایفا خواهد کرد و این بدین معنی است که اجازه نخواهد داد که سوریه بر اساس قومیت تجزیه شود.

نخست وزیر ترکیه همچنین تأکید کرد که دولتش به هیچ وجه قصد ندارد بار دیگر با حزب کارگران کردستان پیمان‌نامه صلحی به امضا رساند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کورد ***

    اردوغان که برخی او خردوغان می نامند! بسیار مکار و سیاست پیشه است. بر خلاف ادعای کوردهای *** من کورد *** معتقدم اردوغان خر نیست بلکه خر کننده است. او در رویای سلمنت ترکستانی اش با شیطان (پوتین و دار دسته اش همچو اسد) هم متحد می شود. **