ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت اطلاعات از یافتن مخفیگاه و دستگیری گروهی «داعشی» در غرب ایران خبر داد

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی شب ۳۰ مرداد خبر داد که دو روز پش تعدادی سنی را که این وزارتخانه می‌گوید «تکفیری» هستند دستگیر کرده و مخفیگاه آنها را در غرب کشور یافته است.

تارنمای وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی شب ۳۰ مرداد خبر داد که دو روز پش از این تاریخ تعدادی سنی را که وزارت اطلاعات می‌گوید «تکفیری» هستند دستگیر کرده و مخفیگاه آنها را  در غرب کشور به همراه بمب و جلیقه‌های انتحاری یافته است.

عکسی که در تاریخ ۲۶ مرداد در مورد تجهیزات و اسناد به دست آمده از یک گروه داعشی در ایران منتشر شد
عکسی که در تاریخ ۲۶ مرداد در مورد تجهیزات و اسناد به دست آمده از یک گروه داعشی در ایران منتشر شد

در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است که این افراد گروهی هستند که پس از حملات نیروهای امنیتی طی دو روز دوشنبه ۲۵ مرداد و سه‌شنبه ۲۶ مرداد به گروهی «داعشی» در کرمانشاه متواری شده بودند. در خبری که منابع رسمی ایران درباره درگیری‌های نیروهای امنیتی در کرمانشاه انتشار دادند، نیامده بود که عده‌ای موفق به فرار شده‌اند.

تارنمای وزارت اطلاعات در اطلاعیه شب ۳۰ مرداد نوشته است که در تاریخ ۲۸ مرداد «عناصر متواری تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور» دستگیر شدند. در این خبر آمده است که به همراه دستگیری این افراد، جلیقه انفجاری به همراه وسایل ساخت بمب نیز کشف شده است.

اسدالله رازانی، استاندار کرمانشاه سه‌شنبه ۲۶ مرداد به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته بود که «یک تیم انتحاری» از داعش برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی کشور وارد مرزها شده بود، که طی دو روز دوشنبه ۲۵ مرداد و سه‌شنبه ۲۶ مرداد در یکی از محلات شهر کرمانشاه و یک شهر دیگر استان منهدم شدند.

تصاویری از درگیری‌های کرمانشاه در ۲۵ و ۲۶ مرداد

با توجه به اینکه اخبار منتشرشده در مورد درگیری‌ها ۲۵ و ۲۶ مرداد و دستگیری‌های ۲۸ مرداد دقیق نیست، مشخص نیست که آنها که کشته یا دستگیر شده‌اند تابعیت ایرانی داشته‌اند یا نه، اما ذکرشده که آنها از مرز عراق آمده بودند.

وزارت اطلاعات دستگیرشدگان روز ۲۸ مرداد را «عناصر متواری تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور» خوانده است. در ادبیات امنیتی جمهوری اسلامی «تکفیری» به گروه‌های سنی می‌گویند که حاکمیت مرکزی و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با آنها مشکل دارند و ادعا می‌کنند که این افراد به گروه‌های سنی تندرو نزدیک‌اند.

این عملیات اقدام مشترک «سربازان گمنام امام زمان» و نیروهای «قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در غرب ایران بوده است.

وزارت اطلاعات مدعی شده که افراد دستگیرشده از همان تیم کرمانشاه هستند که فرار کرده‌اند و اکنون «سایر مخفیگاه‌ها و دپوی» این گروه شناسایی شده است.

نیروهای امنیتی ایران همچنین مدعی شده‌ند که در این مخفیگاه‌ها «کیت و ریموت‌های الکترونیکی، سلاح کلاش، سلاح‌ام ۶ آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و وسایل ساخت بمب» یافته‌اند.

در درگیری‌های کرمانشاه دو نفر از اعضای گروه سنی‌های مقابل سپاه پاسداران کشته شدند. مشخص نیست که چند نفر در روز ۲۸ مرداد در غرب ایران دستگیر شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سپهر

    النعمتان خفیتان ، صحت والامان : ) پیامبر اسلام بعضی وقتا حرفای خوب و منطقی هم میزده. درود بر بچه های اطلاعات

  • naseem

    محمدعلی فلكى، از فرماندهان سپاه پاسداران از تشكيل "ارتش آزادیبخش شیعی" خبر داد و گفت كه اين ارتش به فرماندهى قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در عراق، سوريه و يمن در حال جنگ است.فلكى در مصاحبه اى روز پنج‌شنبه، ۲۸ مرداد، گفته " قرار نیست که همه این ارتش از نیروهای ایرانی باشند. در هر منطقه‌ای که احساس می‌شود این ارتش در آنجا نیاز است، با ساماندهی مردم همان منطقه، نیروی لازم تامین می‌شود!

  • Farid

    شما خود داعشی وار مشغول دستگیری و اعدام عرب و ترک و فارس و بلوچ و کردو... و کشتار مردم سنی عراق و یمن و سوریه بعنوان مبارزه با داعش هستید.!

  • دامون

    این رزیم خود استاد داعش است و به بهانه مقابله با کوردها، مخالفین خود را داعشی می خواند. یک روز مخالفین منافق هستند، روز دیگر ارازل و اوباش، سپس عوامل اسرائیل و آمریکا. این رژیم در دهه 60 دها هزار زندانی سیاسی عقیدتی را به دار آویخت ، این رژیم جنایتکار است و باید محاکمه شود.