ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بخشی از کارگران معادن از فهرست دارندگان مشاغل سخت و زیان‌آور خط خوردند

از این پس آن دسته از کارگران معدن که فعالیت حرفه‌ای‌شان روی زمین است نمی‌توانند از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

میرعلی شیرافکن، عضو شورای عالی حفاظت فنی از تغییر فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور در مصوبه جدید این شورا خبر داد. این مصوبه بخشی از کارگران معادن را مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌داند.

آن دسته از کارگران معادن که روی زمین کار می‌کنند از این پس مشمول قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌شوند

شیرافکن، یکشنبه ۳۱ مرداد به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که آن دسته از کارگران معادن که فعالیت حرفه‌ای‌شان بر روی سطح زمین است از فهرست جدید دارندگان مشاغل سخت و زیان‌آور خط خوردند.

شیرافکن گفت که شورای عالی حفاظت فنی نزدیک به یک ماه پیش تغییرات جدید در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور را تصویب کرد که بر اساس آن این مشاغل به دو گروه «مشاغلی با ماهیت سخت و زیان‌آور» و «مشاغلی با محیط سخت و زیان‌آور» تقسیم می‌شوند.

کارفرمایان تنها موظف‌اند برای کارگرانی که در گروه مشاغل با محیط سخت و زیان‌آور قرار دارند، تمهیدات ایمنی فنی، بهداشتی و ایمنی از شدت عوامل سخت و زیان‌آور را فراهم کنند.

به گفته این عضو شورای عالی حفاظت فنی پیش از این تمام کارگران معدن مشمول قانون دارندگان مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شدند، اما اکنون آن دسته از کارگران معدن که فعالیت حرفه‌ای‌شان روی زمین است نمی‌توانند از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور از جمله بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور تمام کارگرانی که حرفه آنها به صورت محیطی و ماهیتی در زمره مشاغل سخت و زیان‌آور تلقی شود می‌توانند پس از ۲۰ سال کار مستمر یا ۲۵ سال کار غیرمستمر در این مشاغل به صورت پیش از موعد بازنشسته شوند.

شیرافکن هدف این مصوبه آن است که «با ملزم کردن کارفرمایان مشمول به برطرف کردن عوامل سخت و زیان‌آور موجود در محل کار از استمرار سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود».

بر اساس آمارهای سال ۱۳۹۲، در ایران پنج هزار و ۴۴۵ معدن فعال وجود دارد و نزدیک به ۹۵ هزار شاغل با قراردادهای رسمی در آنها مشغول به کارند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.