ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائمه جمعه: ما کنسرت نمی‌خواهیم / قدردانی از کیمیا علیزاده با یک کنسرت بزرگ

ائمه جمعه چند شهر دیگر ایران، از جمله شیراز و ارومیه به مخالفان برگزاری کنسرت‌های موسیقی پیوسته‌اند. هنرمندان اما دست روی دست نگذاشته‌اند.

ائمه جمعه چند شهر دیگر ایران هم به احمد علم‌الهدی پیوستند و اعلام کردند که در شهری که آنان به حکم آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان امام جمعه منصوب شده‌اند، برگزاری کنسرت موسیقی جایز نیست. آن‌ها حتی خواهان صدور مجوز کنسرت موسیقی توسط مراجع تقلید شیعه شدند. در این میان هنرمندان موسیقی هم دست روی دست نگذاشته‌اند. به افتخار کیمیا علیزاده کنسرت بزرگی برگزار می‌شود.

عکس: آرشیو

۲۲ مرداد نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه نماز جمعه مشهد گفته بود که مشهد شهر گردشگری و عیاشی و کنسرت نیست. او برای این شهر یک حریم قدسی قائل شده بود و از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌اند خواسته بود که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند. علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی هم تمکین کرده بود و گفته بود به خواست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی احترام می‌گذارد و ترتیبی می‌دهد که از این پس در مشهد کنسرت برگزار نشود.

بیشتر بخوانید:

اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس، محمود حسینی امام جمعه سیرجان، حسن رمضان‌پور خطیب جمعه خواف، مهدی قریشی امام جمعه ارومیه و رضا سالاری امام‌جمعه عنبرآباد برگزاری کنسرت‌های موسیقی را نکوهش کرده‌اند و از این رویداد فرهنگی به عنوان «بوالهوسی»، «شهوت‌رانی» و کار «گناه‌آلود» یاد کرده‌اند.

امام جمعه سیرجان حتی خواهان صدور مجوز برای کنسرت‌های موسیقی توسط مراجع تقلید شیعه شده است.

پس از تمکین علی جنتی از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، استدلال ائمه جمعه هم تغییر کرده است. اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس منطق تازه را به این شکل بیان کرد: «اگر برگزاری كنسرت حلال است و جایز و بی‌ضرر، چرا خدمت امام رضا برگزار نمی‌شود؟ اگر حرام است و ضرر دارد، پس برای همه مسلمانان مضر است و حرام. حرام را توسعه ندهید و گناه را تشویق نكنید.»

رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری و علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی از امامان جمعه خواسته‌اند که از ورود به مسائل اجرایی و دخالت در کار دولت خودداری کنند.

علی مطهری در گفت‌وگو با «خانه ملت» گفته بود: «اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند. چیزی به نام حریم امام رضا وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

رضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری هم گفته است شهرهای مذهبی را نباید جزایر مستقل و جدا از کشور در نظر گرفت.

در این میان هنرمندان موسیقی دست روی دست نگذاشته‌اند. برای قدردانی از کیمیا علیزاده، از هنرمندان موسیقی مورد علاقه این زن جوان افتخارآفرین دعوت شده که در تالار اندیشه و با حضور بانوان کاروان المپیک ایران کنسرتی برگزار کنند. کاربران در سراسر ایران و جهان می‌توانند از طریق سامانه کنسرت آنلاین کشور این اجرا را به صورت زنده و با حداقل سرعت اینترنت تماشا کنند.

پیش از این علیرضا قربانی، حجت اشرف‌زاده، گروه دنگ‌شو و سالار عقیلی به شکل آن‌لاین کنسرت برگزار کرده بودند. آینده موسیقی ایران؟

محسن غرویان، یکی از اعضای جامعه مدرسین به این پرسش به این شکل پاسخ داده: «در مورد ورزش بانوان، رییس جمهور یکی از خانم‌های مدال‌آور را تایید و تمجید می‌کند و در مقابل افرادی هستند که ورزش بانوان را محکوم می‌کنند. در مورد کنسرت هم همین است باید سعی کنیم کنسرت اسلامی با محتوای فرهنگی و اسلامی شکل بدهیم.»

تصویری که پس از خبر پیروزی کیمیا علیزاده در شبکه‌های اجتماعی می‌گردد. شرح آن در این مطلب: «آیت‌الله جوادی آملی − کیمیا علیزاده»

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    پاسخ به ائمه جمعه: این کنسرتها برای دزدها یی مثل شما نیست و شما هم دعوت نشده اید اینها برای مردمی است که کار و زحمت میکشند و میخواهند ساعتی چند دلخوش باشند..

  • roozbeh

    پیش بسوی سرنگونی ملاها.

  • منتقد فعلی و شاید ضد آینده

    شما روحانیون بیشرف مردم ایران را بسوی یک خشونت بیسابقه سوق می دهید. مرگ بر شما ها همگیتان. این مردم روزی از شما انتقام گرفت. خوب است گروهی از شما با محکوم کردن این گروه فاشیست جلو این انتقامگیری را بگیرید.