ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو کمیسیون قضایی مجلس: ۴۵۰۰ اعدامی بلاتکلیف در ایران هستند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ زندانی در ایران زیر حکم اعدام هستند و باید برای حل مشکل آنها چاره‌ای اندیشید و قوانین را بازنگری کرد.

روح الله حضرت پور، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران گفت که چهار هزار و ۵۰۰ اعدامی در ایران بلاتکلیف اند و باید در قوانین اعدام بازنگری شود.

روح الله حضرت پور گفت که باید در قوانین اعدام در ایران بازنگری شود

حضرت‌پور یکشنبه ۳۱ مرداد به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفت که بازداشت و زندان در پیشگیری از ارتکاب جرم بازدارنده نیست و باید در برخی قوانین قضایی از جمله قوانین مربوط به اعدام برای بازنگری کارشناسی‌هایی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ زندانی در ایران زیر حکم اعدام هستند و «باید برای حل مشکل آنها چاره‌ای اندیشید».

حضرت‌پور درباره تکرار جرائم پس از آزادی زندانیان گفت: «واقعیت این است که تکرار بسیاری از جرائم به دلیل آسیب‌های موجود در جامعه از جمله بیکاری است».

بر پایه گزارش سازمان عفو بین‌الملل ایران در کنار عربستان سعودی، عراق و چین بالاترین شمار اعدامی‌ها را در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ را داشته است. ایران تاکنون آماری رسمی از تعداد دقیق اعدام‌ها منتشر نکرده است.

بیشترین شمار اعدام در ایران مربوط به جرایم مواد مخدر است. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اردیبهشت گذشته از تشکیل کمیته ویژه‌ای به منظور بررسی مجازات‌های جایگزین اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.