ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حرفِ معاون وزیر علوم: در دانشگاه ممنوع است کنسرت، اردوی مختلط و سخنرانی منتقدان!

دولت حسن روحانی در مقابل فشار محافظه‌کاران تندرو عقب نشسته است. معاون وزیر علوم هم در جمع مسئولان بسیج دانشجویی مجموعه‌ای از ممنوعیت‌ها در دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران برگزاری هرگونه اردوی مختلط و کنسرت در دانشگاه‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت که نباید به "محکومان و عناصر فتنه" تریبون داد.

حضور روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی سال ۹۳ با اعتراض دانشجویان همراه بود

عقب‌نشینی دولت حسن روحانی از برنامه‌های سیاسی و اجتماعی وعده داده شده توسط او و وزیرانش در آخرین سال فعالیت دولت شدت گرفته است.

پس از آنکه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی موضع‌گیری احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خصوص برگزاری کنسرت در مشهد گفت که «از برگزاری کنسرت در مشهد صرف‌نظر کرده‌ایم»،  ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مجموعه‌ای از ممنوعیت‌ها در دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم هاشمی شامگاه یکشنبه ۳۱ مرداد در نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی که در مشهد برگزار شد، تریبون دادن در دانشگاه‌ها به کسانی را که «محکومان و عناصر فتنه» نامید، ممنوع دانست .

او که در بخش دیگری از سخنانش گفته بود که «اجازه برخورد سلیقه‌ای نمی‌دهیم» و «مخالفان سیاسی را نمی‌توان منع کرد»، شناخت «فتنه» را مهم دانست و گفت: «عناصر و محکومان فتنه نباید در دانشگاه‌ها تریبون داشته باشند.»

معاون وزیر علوم  در ادامه برگزاری هرگونه اردوی مختلط در دانشگاه را هم ممنوع دانست و گفت که وزارت علوم ممنوعیت برگزاری هرگونه اردوی مختلط دانشجویی را اعلام کرده است.

او با بیان اینکه «دستورالعمل اردوها در سال ۸۸ تصویب شده»، افزود: «این دستورالعمل شامل اردوهای فرهنگی، علمی، صنعتی و سفرهای آموزشی است».

معاون فرهنگی وزیر علوم سفرهای آموزشی که با حضور مدرسان برگزار می‌شود را «استثناء» عنوان کرد. او در حالیکه اصلاح آئین‌نامه اردوهای علمی را وظیفه معاون آموزشی دانسته بود، گفت که «آئین‌نامه این اردوها نیز در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اصلاح شده است».

هاشمی اردوی «راهیان نور و رضوی» را که توسط بسیج برگزار می‌شود، الگوی مناسب و ضابطه‌مند خواند و از برخورد با ۴۰ اردوی مختلط برگزار شده خبر داد.

معاون وزیر علوم گفت که این اردوها «بیرون از دانشگاه و توسط خود دانشجویان بوده و ما واکنش نشان داده‌ایم.»

هاشمی همچنین برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها را ممنوع دانست. او گفت که «برگزاری کنسرت تنها در دانشگاه‌ها ممنوع است اما اجرای موسیقی همراه با برنامه‌های دیگر مشکلی ندارد».

معاون فرهنگی وزیر علوم در حالی مجموعه‌ای از ممنوعه‌ها در فضای دانشگاه‌ها را اعلام کرده که حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ با وعده کاستن از فضای امنیتی دانشگاه‌ها و گشایش فضای سیاسی و اجتماعی توانست حمایت بخشی از گروه‌ها و فعالان دانشجویی را جلب کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    روحانیون با تئاتر مخالف بودند. شکست خوردند. با سینما به ستیز برخاستند. زمین خوردند. به جنگ رادیو رفتند، ناکام به حوزه ها بازگشتند. تلویزیون را تحریم و ممنوع اعلام کردند، به زانو در آمدند و حالا به جنگ کنسرت و موسیقی و ماهواره و اینترنت رفته اند. آن هم در دورانی که درحاکمیت اند. دورانی که شکستشان عظیم تر و دردناک تر از دورانی است که در حوزه ها بودند. چه کسی؟ چه حکومتی؟ و در چه دوره ای؟ جدال با واقعیت به پیروزی ختم شده است که در جمهوری اسلامی بشود؟ در هیچ کجای دنیا و در هیچ دوره تاریخی. چه در ایران و چه در دیگر نقاط جهان ,این حکم دوران است که پیش می رود و نه میل و عزم ایستادگی حکومت ها در برابر دوران. چنان که در گذشته چنین شد