ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتقاد روحانی از وزیر ارشاد: هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید

رییس‌جمهوری ایران خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ گفت که هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید. اشاره او به ماجرای لغو کنسرت‌ها در مشهد با فشار احمد علم‌الهدی، امام جمعه این شهر است.

رییس‌جمهوری ایران خطاب به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری کوتاه بیاید. اشاره او به ماجرای لغو کنسرت‌ها در مشهد با فشار احمد علم‌الهدی، امام جمعه این شهر است.

حسن روحانی: ما باید از اخلاق، فرهنگ و جامعه حراست کنیم. یک جا به پزشک و یک جا به هنرمند بی‌احترامی می‌شود، یک جا که کنسرتی می‌خواهد برگزار شود، مجلس قانونگذاری ایجاد می‌شود.

رییس‌جمهوری ایران که روز دوشنبه اول شهریور ماه به مناسبت روز پزشک در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد، با انتقاد از لغو کنسرت‌ها در مشهد گفت که «هر کسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر ما هم نباید تبعیت کند و باید تابع قانون باشد.»

اشاره روحانی به احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد است که با اعمال فشار مانع از برگزاری کنسرت موسیقی در این شهر به دلیل «هم‌جواری با حرم امام رضا» شد.

به نظر می‌رسد دعوا میان احمد علم‌الهدی و حسن روحانی بالا گرفته است. علم‌الهدی در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود بدون نام بردن از روحانی او را ساده‌لوح خوانده بود.

از سوی دیگر اما علی جنتی در روزهای گذشته اعلام کرد که به احترام علم‌الهدی برگزاری کنسرت در مشهد از دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج می‌شود، اما به دنبال این ماجرا مقام‌های محلی در استان خراسان رضوی اعلام کردند که لغو کنسرت‌ها نباید منحصر به مشهد باشد و در تمام این استان اجرایی می‌شود.

در ادامه این روند، ائمه جمعه چند شهر دیگر هم اعلام کردند در شهری که آنان به حکم علی خامنه‌ای به عنوان امام جمعه منصوب شده‌اند، برگزاری کنسرت موسیقی جایز نیست:

حالا اما رییس‌جمهوری ایران شخصا وارد میدان شده است.

او در سخنرانی خود گفت که از نظر من هیچ وزیری نباید در برابر هیچ فشاری -که البته فشار زیاد است- کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند.

روحانی روند طی شده در مورد برگزار نشدن کنسرت در مشهد را بی‌قانونی خواند و گفت که بی‌قانونی به نام دین بدتر است: «اگر قانونی می‌خواهد وضع شود، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کنند و آن را شورای نگهبان تایید می‌کند و پس از آن ابلاغ و عملیاتی می‌شود، اما قبل از سیر قانونی، بی‌قانونی خوب نیست. بی‌قانونی به نام دین و دلسوزی برای دین بدتر است. ما قانون و مقررات داریم و به آن افتخار می‌کنیم.»

رییس‌جمهوری ایران گفت که اگر قانون مورد بی‌احترامی قرار گیرد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این بخش از صحبت‌های حسن روحانی نوشته است: «حالا فردا نمایندگان متعادل، به سرکردگی عارف، قانون تصویب می‌کنن که در مشهد کنسرت ممنوعه!»

روحانی اما در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره برجام و توافق هسته‌ای با غرب گفت که قطعنامه‌های سازمان ملل را نمی‌توان اینجا پاره کرد: «اگر می‌شد من هم آن را پاره می‌کردم. راه این بود که قطعنامه سازمان ملل باید در شورای امنیت با ابزار حقوقی لغو می‌شد. کاری که دولت انجام داد. گام به گام راه را پیمود تا همه قطعنامه‌ها لغو شود.»

حساب کاربری روزنامه ایران در توییتر نوشته است که صدا‌وسیمای ایران پخش زنده صحبت‌های روحانی را با این جمله قطع کرده است.

خبرآنلاین هم در کانال تگرام خود گزارش داده است که شبکه خبر صداوسیما در حال پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری در جمع پزشکان بود که به صورت ناگهانی سخنرانی روحانی را قطع و برنامه جهان‌شهری‌ها را پخش کرد: «صحبت‌های روحانی در زمانی قطع شد که او به اشتباه‌های دولت احمدی‌نژاد کنایه زد و گفت که اگر امکان داشت قطع‌نامه‌ها را پاره کنیم، پاره می‌کردیم اما این امکان وجود نداشت. رییس‌جمهوری بعد از این کنایه خنده‌اش گرفت و جمعیت پزشکان حاضر در سالن نیز به‌شدت او را تشویق کردند.»

محمود احمدی‌نژاد در اسفند ماه سال ۸۵ با زیر سوال بردن ساختار سازمان ملل متحد گفته بود شما فکر می‌کنید که اگر جمع شوید و کاغذ‌پاره صادر کنید، می‌توانید جلوی ملت ایران را بگیرید.

صحبت‌های امروز حسن روحانی درباره لزوم ایستادگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل فشارها با استقبال کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده و بحث‌هایی را درباره شباهت رفتار دولت روحانی و دولت خاتمی در عقب‌نشینی‌ از برنامه‌های فرهنگی و سیاسی‌شان به راه انداخته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • rio

    این به مثابه یک وصیت نامه یکی کاربران سایت رادیوزمانه بگذارید و این چند کامنت تحمل بفرمایید. چرا که من دیگر امیدی ندارم این کامنت های تکاراری با خریدن ترس و اضطراب ارزشی داشته باشد. حتی من چندان تحولی در عملکرد رسانه های معرض خارجی ندارم. خلاصه - از حکومت استبدادی داخل تا اپوریسیون از سلطنت طلب و دمکرات و قوم گرا - بعد بیش از ده سال بررسی به این نتیجه رسیدم به اندازه 5 درصد هم تغییر نکردند. انگار همگی بت پرست هستند. عقایده و ایدئولوی هایشان بت های انهاست و این بت پرستی عقیدتی در نزد عوام و خواص مشترک است!