ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

از فعالیت هنری چند سینماگر در ایران جلوگیری شد

مقامات قضایی ایران برخی از سینماگران کشور را به‌دلیل پخش تیزرهای فیلم‌هایشان از ماهواره از فعالیت هنری منع کرده‌اند. دادستانی در نامه‌ای به سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفته است این سینماگران «ممنوع‌الفعالیت» هستند.

مقامات قضایی ایران برخی از سینماگران کشور را به‌دلیل پخش تیزرهای فیلم‌هایشان از ماهواره، از فعالیت هنری منع کردند. دادستانی در نامه‌ای به سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفته است این سینماگران «ممنوع‌الفعالیت» هستند.

حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دوشنبه یکم شهریور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ضمن تأیید این خبر، صحبت کردن در این‌باره را به پس از جلسه‌ای که با سینماگران خواهد داشت، موکول کرد.

در چند ماه گذشته گروهی از تهیه‌کنندگان سینما به دلیل پخش تیزر فیلم‌هایشان از شبکه ماهواره‌ای «جم» به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده و تعهد دادند تا آگهی فیلمشان از شبکه‌های خارج از کشور پخش نشود.

در همین راستا، نمایش فیلم «آآدت نمی‌کنیم»، به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم ابراهیمیان که در تاریخ ۱۲ خرداد در سینماهای ایران اکران شده بود برای مدتی متوقف شد.

ایسنا نوشته است که پس از این ماجراها پخش این تیزرها متوقف شد اما دوباره از اوایل مردادماه از سر گرفته شد که ایل‌بیگی آن را اقدامی خودسرانه از سوی شبکه «جم» نامید.

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی ۲۲ تیرماه گفته بود تا زمانی که قانون ممنوعیت استفاده از ماهواره وجود دارد پخش تیزر فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز ممنوع است اما این قانون باید تغییر کند و یا صدا و سیما شرایط درست تبلیغ فیلم‌ها را فراهم کند.

۲۸ اردیبهشت‌ سال گذشته بخشنامه‌ای به کلیه دفاتر تهیه و پخش فیلم‌های سینمایی ابلاغ شده بود که به موجب آن پخش تیزرهای سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان غیرقانونی شد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد اسلامی نیز گفته بود هنرمندانی که آثارشان مجوز دستگاه فرهنگی کشور را دارد، حق تبلیغ در شبکه‌های ماهواره‌ای را ندارند و اگر برخلاف آن عمل کنند با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

گروهی از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان ایران می‌گویند چون صدا و سیمای جمهوری اسلامی در بیشتر مواقع مانع از پخش تیزر فیلم‌هایی که مورد پسندش نیست می‌شود آن‌ها مجبورند از شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ فیلم‌های خود استفاده کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.